وزیر خارجه سودان: هر لحظه منتظرم بازداشت شوم

 مریم صادق المهدی، وزیر خارجه سودان خاطرنشان کرد، آنچه در سودان رخ داد، کودتا علیه گروه‌های غیرنظامی و انتقال دموکراتیک است.

وی در ادامه افزود، از اظهارات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان علیه احزاب و سر باز زدن از برخی احکام سند قانون اساسی متعجب شده است.

وزیر خارجه سودان همچنین تصریح کرد: عبدالفتاح البرهان سمت نادرست تاریخ را انتخاب کرد و اقداماتی که وی انجام داده دخالت در موضوعی تلقی می‌شود که جزو وظایف او نیست.

وزیر خارجه سودان: هر لحظه منتظرم بازداشت شوم

مریم صادق المهدی ادامه داد، اعضای دولتی که البرهان انحلال آن را اعلام کرد، خود را «دولت انقلاب» می‌دانند و تنها به سند قانون اساسی که چگونگی تعیین دولت و عزل وزراء را مشخص کرده است، متوسل می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد، آنها با حمایت تمام قد مردم سودان، به مقاومت در برابر کودتا ادامه می‌دهند.

اخیرا کودتای نظامی در سودان رخ داد و نیروهای نظامی مشترک سودان تعدادی از وزرای دولت انتقالی و اعضای غیرنظامی شورای حاکمیتی را بازداشت کردند.

پیشتر منابع سودانی از بازگردانده شدن «عبدالله حمدوک» به خانه‌اش پس از دستگیری او در جریان کودتای نظامی ارتش خبر دادند.

عبدالفتاح البرهان که پیشتر دستور انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده در کشور کرده بود، ساعاتی قبل از آزادی حمدوک گفته بود: «حمدوک مهمان من در منزلم است و بازداشت نیست و بعد از آرام شدن اوضاع به منزلش بازمی‌گردد، بنابراین کودتایی صورت نگرفته است.»