ناتوانی نظامیان آمریکایی برای تامین مواد غذایی برای خانواده خود

تحقیقات نشان می دهد هزاران نظامی آمریکایی نمی توانند مایحتاج ضروری و اقلام غذایی لازم برای خانواده خود را تامین کنند. 

بر این اساس، تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی از آن است که ناتوانی نظامیان آمریکایی در سیر کردن شکم خانواده خود به یک بحران پنهان در آمریکا تبدیل شده است. این مشکل در حالی در یکی از مراکز حساس آمریکا بروز کرده که بخش نظامی بیشترین درصد از بودجه ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. 

این اطلاعات از مرکز غذایی آمریکا که کار بررسی بیش از ۲۰۰ بانک مواد غذایی در این کشور را برعهده دارد درز کرده است. این گزارش نشان می‌دهد چطور ناامنی غذایی طولانی مدت در آمریکا به همه جوانب زندگی شهروندان این کشور از جمله نظامیان ارتش نفوذ کرده است.

ناتوانی نظامیان آمریکایی برای تامین مواد غذایی برای خانواده خود

کارشناسان معتقدند این بحران سالهاست که در آمریکا وجود دارد و بیشترین تاثیر را بر نظامیان با درجه پایین‌تر و خانواده‌های آن‌ها داشته است. کودکان در این میان بیشترین آسیب را دیده اند.

وینس هال، افسر روابط دولتی در امور تغذیه آمریکا در این رابطه گفت: این یک حقیقت تکان دهنده در یانک‌های موادغذایی در سراسر آمریکاست. این موضوع باید دلیل شرمساری عمیق مقامات باشد.

در این گزارش تخمین زده شده که حدود ۳۰ درصد از نظامیان آمریکایی در ارتش این کشور تنها در یک سال گذشته در پایین‌ترین سطح از امنیت غذایی قرار داشته اند.

یک نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: ما بزرگترین ارتش در جهان هستیم، ولی واقعیت تلخ این است که نظامیان ما در رده‌های پایین با تمامی اعضای خانواده خود از جمله کودکانشان گرسنه هستند.

وی ادامه داد: شما چطور می‌توانید ماموریت خود را به پایان برسانید و برای دموکراسی بجنگید در حالی که کودکان شما در خانه گرسنه هستند!

مردیت ناپ، مدیرعامل یکی از بانک‌های مواد غذایی در سنت لوئیس آمریکا و از کهنه سربازان ارتش این کشور گفت: این مشکل در تمام زیرمجموعه‌های ارتش وجود دارد.

بحران اقتصادی و بحران تامین مایحتاج اولیه زندگی این روز‌ها به موضوع اصلی در آمریکا تبدیل شده و سیاست‌های مقامات این کشور و نیز افزایش بی سابقه قیمت شاخص‌های انرژی در بازار‌های جهانی به نظر می‌رسد بر این بحران دامن زده است.