نارضایتی نیمی از مردم انگلیس از نخست‌وزیری «لیز تراس»

علی‌رغم اقبال ۵۷.۴ درصد از اعضای حزب محافظه‌کار به « لیز تراس » برای تصدی سمت نخست‌وزیری انگلیس ، اما نظرسنجی‌ها از نارضایتی مردم این کشور از این انتخاب حکایت دارد.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» نیمی از انگلیسی‌ها از انتخاب تراس به نخست‌وزیری این کشور ناراضی بوده و حدود ۲۲ درصد از انتخاب او خوشحال هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این افکارسنجی گفتند که از انتخاب تراس «بسیار خوشحال» و ۱۸ درصد گفتند که «نسبتا خوشحال» هستند.

این تحقیق نشان داد که ۱۷ درصد از مردم انگلیس از حضور وزیر خارجه این کشور در سمت نخست‌وزیری «نسبتا ناامید» و ۳۳ درصد «بسیار ناامید» هستند.

۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین در مورد میزان اعتماد خود به کابینه تراس برای اجرای تصمیمات سیاسی و برنامه‌های مؤثر جهت مقابله با افزایش هزینه معیشت، گفتند که هیچ اعتمادی ندارند.

طبق این گزارش، فقط ۱۹ درصد از مردم انگلیس به توانایی و پایبندی نخست‌وزیر جدید این کشور به اجرای برنامه‌های اقتصادی اعتماد دارند.

نارضایتی نیمی از مردم انگلیس از نخست‌وزیری «لیز تراس»

این افکارسنجی نشان داد که ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند تراس هم مانند «بوریس جانسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس بوده، ۲۷ درصد او را بدتر دانسته و فقط ۱۴ درصد گفتند وی بهتر از جانسون است.

تراس بعد از کسب رأی موافق اکثریت اعضای حزب محافظه‌کار و انتخاب شدن به‌عنوان رهبر جدید آن، روز سه‌شنبه به اسکاتلند می‌رود تا با «الیزابت دوم» ملکه انگلیس دیدار و توسط او مأمور تشکیل دولت شود.