ابتکار فیس‌بوکی نخست وزیر کانادا

این ابتکار "جاستین ترودو" مورد استقبال گسترده فعالان شبکه اجتماعی فیس‌بوک قرارگرفته و این فرصت را برای طرح سوالات خود درباره وضعیت بخش های حیاتی کشور و مسائل حایز اهمیت برای کانادا، مغتنم شمردند. 

پایگاه اینترنتی "هسپرس" نوشت: ترودو به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تکلم می کند و سوالات ارسالی برای او نیز بیشتر به این دو زبان است و در این میان یادداشت ها و تحلیل هایی نیز به زبان عربی دیده می شود.

یکی از کاربران فیس بوک، از نخست وزیر کانادا درباره اقدام های دولت او در بخش عمران و اشتغال جوانان کانادایی سوال کرده و او در پاسخ به وجود سرمایه گذاری گسترده برای توسعه تاسیسات زیربنایی و اختصاص بودجه قابل توجه به این بخش اشاره کرده است.

از آنجایی که این ابتکار ترودو به مناسبت آغاز کنفرانس آب و هوایی، مطرح شد، شماری از مسئولان عالی رتبه کانادایی نیز در آن شرکت کردند و به پرسش های کاربران درباره اقدام های دولت  در زمینه زیست محیطی و توسعه اقتصاد پاک پاسخ دادند.

برخی از کاربران فیس بوک با ارسال نامه هایی برای نخست وزیر جوان کانادا از وی خواستند در سیاست های کلان، به موضوع زیست محیطی توجه ویژه شود و طرح ها و صنایعی ایجاد شود که ضمن سازگاری با محیط زیست، کمترین آلودگی را داشته باشد.

خاطرنشان می شود که پرسش از نخست وزیر کانادا به اتباع این کشور محدود نشده و افرادی با تابعیت های مختلف نیز از وی درباره اموری چون مهاجرت و وضعیت مهاجران به کانادا سوال کرده اند.

برخی کاربران از نخست وزیر کانادا خواسته اند که همچنان به حمایت از آوارگان سوری ادامه دهد و شمار بیشتری از این آوارگان را بپذیرد.