رژیم صهیونیستی رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل شد

روز دوشنبه مجمع عمومی سازمان ملل صحنه رای گیری برای انتخاب روسای شش کمیته بود. انتخاب رئیس یکی از این کمیته‌ها خبرساز شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان یکی از این رأی‌گیری‌ها، مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به عنوان رئیس کمیته حقوقی این سازمان انتخاب کرد.

در این رای گیری که به صورت مخفی که انجام شده، 109 رای مثبت، 23 رای ممتنع و 14 رای نامعتبر برای نامزدی تل‌آویو در ریاست کمیته حقوقی داده شده است. 43 عضو هم به دیگر نامزدهای ریاست رأی داده‌اند. 

به نوشته پایگاه تایمز اسرائیل، انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست این کمیته با پیشنهاد و لابی‌گری گسترده کشورهای غربی صورت گرفته است.

«دنی دانون»، نماینده تل‌آویو در سازمان ملل با ابراز خرسندی از ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی سازمان ملل گفت: «این یک دستاورد تاریخی برای اسرائیل است. من بسیار افتخار می‌کنم که اولین اسرائیلی هستم که به عنوان رئیس یک کمیته (سازمان ملل) خدمت می‌کنم».

انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس این کمیته با اعتراض شدید نماینده فلسطین در سازمان ملل مواجه شده و ریاض منصور تاکید کرده که سازمان ملل باید «یک نامزد واقعا مسئول و واجد صلاحیت و نه ناقض بزرگ حقوق بین‌المللی» را انتخاب می‌کرد.

کمیته حقوقی سازمان ملل باید به وظایف و مسئولیت‌های مربوط به حقوق بین‌المللی این نهاد بین‌المللی بپردازد. نماینده رژیم صهیونیستی هم تاکید کرده که او در زمان ریاستش بر این کمیته، درصدد «پیش بردن و تقویت کنوانسیون جامع درباره تروریسم بین‌المللی» خواهد بود.  

نماینده فلسطین در سازمان ملل با اعتراض شدید به انتخاب تل‌آویو گفته که رژیم صهیونیستی، «اشغالگری را نمایندگی می‌کند و شایسته ریاست نیست. این موضوع بسیار منفی و مخرب است».