رژیم صهیونیستی الگوی آل سعود در کشتار شیعیان

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه نگرش نظام وهابی سعودی کاملا طایفه‌ای و برگرفته از فرقه وهابیت در عربستان است، اظهار داشت: عربستان سعودی در پی گسترش شیوه‌های تکفیری و تفکرات وهابیت در جهان است و برای این امر از دو شیوه سخت افزاری و نرم افزاری استفاده می‌کند.

 

وی افزود: ریاض برای گسترش تفکرات وهابی و خشونت در جهان اسلام از گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش، جبهه‌النصره و جیش‌الاسلام که دست به کشتار مردم سوریه و عراق می‌زنند، حمایت می‌کند. عربستان سعودی به موجب آنکه 60 درصد مردم یمن پیرو مذهب زیدی هستند نزدیک به دو سال و نیم این کشور را مورد حمله وحشیانه خود قرار داده است.

 

هانی زاده با بیان اینکه رژیم مستقر در عربستان 5 میلیون نفر از شیعیان العوامیه را به دلیل اعتقاد و گرایش به مکتب اهل بیت علیهم السلام مورد خشونت و تهاجم خود قرار داده است، اظهار داشت: عربستان سعودی بیش از 5 میلیون نفر از شیعیان را از حداقل‌ترین حقوق مدنی و اجتماعی خود محروم کرده است و به آن‌ها اجازه ورود به دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها را نمی‌دهد که این امر نشان دهنده نقض آشکار حقوق اولیه شیعیان عربستان در قرن بیست‌ویکم از سوی حکومت این کشور است.

 

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: متأسفانه وضعیت دردناک شیعیان عربستان مورد بی‌توجهی جامعه جهانی قرار می‌گیرد، چنانچه سازمان‌های بین‌المللی به دلیل تغذیه مالی از سوی عربستان سعودی سکوت اختیار کرده‌اند.

 

وی بیان داشت: عربستان سعودی با تبلیغ وهابیت از یکصد شبکه ماهواره‌ای و گردش مالی 10 میلیارد دلاری به دنبال انتشار افکار مسموم وهابیت در جهان اسلام است.

 

هانی‌زاده تأکید کرد: جامعه جهانی به دلیل کشتار شیعیان العوامیه و محاصره بیش از 2 ماه و قطع آب و برق این منطقه از سوی حکومت عربستان، باید علیه این کشور متحد شود.

 

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: همانگونه که رژیم بعث عراق علیه شیعیان این کشور دست به کشتار گسترده‌ای زد، عربستان سعودی به تأسی از این رژیم سرنگون شده، به کشتار مردم شیعه می‌پردازد.

 

وی اضافه کرد: شیوه‌های مورد استفاده رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان، الگوی عربستان سعودی در کشتار شیعیان این کشور شده است که نشان دهنده هماهنگی و در یک راستا بودن رژیم آل سعود و رژیم اشغالگر قدس است.

 

کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: تجربه بیانگر آن است که افزایش فشار بیشتر رژیم آل سعود برمردم، موجب آگاهی بیشتر و متحدتر شدن مردم با یکدیگر شده است.