قرار دادن نام پاکستان در فهرست کشور‌های حامی تروریسم

پس از گذشت یک ماه از تعلیق کمک های نظامی آمریکا به پاکستان از سوی دونالد ترامپ، واشنگتن در تلاش برای قرار دادن نام این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

وزیر اقتصاد پاکستان روز چهارشنبه اظهار کرد آمریکا و انگلیس در گزارشی به «گروه ویژه اقدام مالی» اعلام کردند پاکستان به مقررات مرتبط با تامین مالی تروریسم پایبند نیست. او در ادامه این اقدام آمریکا و انگلیس را یک «توطئه» علیه پاکستان خواند.  

گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان مستقر در پاریس است که در چارچوب مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم فعالیت می کند.

وی همچنین اظهار کرد پاکستان در 5 فوریه پاسخ جامعی به ادعاهای مطرح شده در این خصوص ارائه داد؛ اما در حال حاضر آمریکا و انگلیس به دنبال مطرح کردن موارد دیگری هستند. اقدام اخیر آمریکا به بهانه وادار کردن پاکستان به همکاری با واشنگتن در اقدام علیه تروریست ها انجام شده است. واشنگتن ادعا می کند پاکستان به تروریست ها پناه می دهد و از آنها حمایت می‌کند.

روابط میان آمریکا و پاکستان با انتشار یک پیام توییتری از سوی ترامپ علیه این کشور در اوایل سال جاری میلادی با تنش مواجه شد. ترامپ در پیام توییتری خود اظهار کرد پاکستان به آمریکا دروغ می گوید و واشنگتن را فریب می دهد.

وزیر اقتصاد پاکستان اظهار کرد وزیر امور خارجه این کشور ظرف دو تا سه روز آینده برای بحث و گفتگو در این خصوص به نیویورک سفر خواهد کرد.

با این حال پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد قوانین موجود در خصوص مبارزه با تروریسم در این کشور را تغییر داده است و از این به بعد نیروهای نظامی پاکستان از مجوز اقدام نظامی علیه گروه هایی که در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل قرار دارند، برخوردار خواهند بود.