آمریکا: حزب "مسلم لیگ ملی" پاکستان تروریستی است

رهبری این حزب بر عهده حافظ سعید است که دولت آمریکا برای سرش جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است. حافظ سعید موسس لشکر طیبه در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارد و مقصر اصلی حملات ۲۰۰۸ بمبئی معرفی شده که در آن ۱۶۶ تن کشته شدند اتهامی که سعید آن را رد می کند.

این حزب زمانی در معرض توجه قرار گرفت که کاندیدایی را برای انتخابات میان دوره‌ای سپتامبر ۲۰۱۷ و برای پر کردن کرسی خالی شده نواز شریف، نخست وزیر برکنار شده پاکستان تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: حزب مسلم لیگ ملی پاکستان به دلیل ارتباطش با شبه‌نظامیان عامل حمله بمبئی در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفته است. آمریکا از تمامی اقدامات برای اطمینان از این مساله استفاده می‌کند که لشکر طیبه هیچ نوع جایگاهی برای ابراز تمایلات سیاسی خود نداشته باشد مگر آنکه خشونت خود را متوقف کند.

وزارت خارجه پاکستان تاکنون در این باره اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

در اکتبر ۲۰۱۷ کمیسیون انتخاباتی پاکستان حزب مسلم لیگ ملی این کشور را از رقابت در انتخابات میان دوره‌ای منع کرده و گفت: این حزب با گروه‌های شبه‌نظامی ارتباط دارد و نمی‌تواند در این انتخابات حاضر شود اما در مارس ۲۰۱۸ دادگاه عالی اسلام آباد به این کمیسیون دستور داد تا این حزب را ثبت نام کند.