حال جاسوس جنجالی خوب است

وضعیت سلامت سرگئی اسکریپال که ماه گذشته میلادی به همراه دخترش به صورت بیهوش روی نیمکتی در یک پارک در سالزبری انگلیس یافت شده بود، به سرعت رو به بهبودی است.

دولت انگلیس،‌ روسیه را مقصر مسمومیت این جاسوس سابق روس و دخترش یولیا می‌داند؛ یولیا که به همراه پدرش مسموم شده بود، چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد.

پس از چند هفته عدم تغییر در حال این جاسوس سابق، بیمارستان محل بستری وی اعلام کرده که حال بیمار رو به بهبودی سریع است.

کریستین بلانشارد، یکی از مقام‌های بیمارستان منطقه‌ای سالزبری گفت:‌ سرگئی اسکریپال به درمان‌ها خوب پاسخ داده و حالش به سرعت رو به بهبودی است و دیگر در شرایط وخیم قرار ندارد.

این درحالی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته است که این جاسوس سابق و دخترش توسط عامل شیمیایی "نوویچوک" از گروه مرگبار عوامل اعصاب ساخته ارتش شوروی در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی مسموم شده‌اند.

پزشکان در ابتدا بیم آن را داشتند که این دو دچار ضایعه مغزی شده باشند. یکی از قضات انگلیسی نیز ماه گذشته میلادی گفته بود که این حمله ممکن است تاثیرات بلندمدتی بر سلامت آنها بگذارد.

بیمارستان محل درمان این دو اعلام نکرده که آیا این پدر و دختر روس از تاثیرات بلندمدت این بیماری رنج خواهند برد یا خیر.

همچنین یک سم شناس گفته که بهبودی از چنین مواردی احتمال دارد و ادامه داد: می‌دانیم که در معرض حمله قرار گرفتن با یک عامل عصبی ممکن است تاثیرات موقتی اما بلندمدتی بر سیستم عصبی و مغزی قربانی بگذارد.

مقام‌های انگلیس ادعای برادرزاده اسکریپال را که برای ملاقات با عموزاده و عمویش به انگلیس آمده بود، رد کردند؛ وی به شبکه خبری اسکای نیوز گفته بود که این دو با ماهی فاسد مسموم شده‌اند.