احتمال کاهش حمایت روستاییان آمریکایی از جمهوریخواهان

جمهوری خواهان آمریکا در واشنگتن سیاست‌هایی را بررسی می‌کنند که ممکن است رأی دهندگان روستایی را متضرر کنند. این در حالیست که تصمیم همین رأی دهندگان روستایی سرنوشت جمهوری خواهان را در کنگره مشخص می‌کند.

قانونگذاران دست کم از چهار طریق منافع روستایی‌هایی را که موجب پیروزی دونالد ترامپ –رئیس جمهور کنونی آمریکا- شده بودند و در انتخابات نوامبر امسال هم تعیین کننده هستند را هدف قرار داده اند.

جنگ تجاری که ترامپ با چین به راه انداخته است، باعث می‌شود پکن در اقدامی متقابل تعرفه‌هایی را بر محصولات زراعی آمریکا اعمال کند. کاهش کمک هزینه‌های کشاورزی و برنامه کوپن غذا نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم کشاورزان را هدف می‌گیرد. الزاماتی که برای دریافت کوپن غذا پیشنهاد شده است نیز افرادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

تمام سیاست‌های مذکور از طرف جمهوری خواهان پیگیری می‌شوند و اگر دموکرات‌ها بتوانند هر کدام از آن‌ها را لغو کنند حمایت رأی دهندگان روستایی را به دست می‌آورند.

جنگ تجاری با چین زاییده افکار ترامپ است که همیشه باور داشته است باید در خصوص تجارت خارجی رویکردی سختگیرانه‌تر داشته باشد. ترامپ که فکر می‌کند آمریکا در تجارت با چین منافع زیادی به دست نمی‌آورد دستور داده است تعرفه‌های کالا‌های ساخت چین بالا برود. این در حالی است که اغلب اقتصاددانان نگرانی ترامپ را بی مورد می‌دانند و می‌گویند این موضوع آنقدر که رئیس جمهور فکر می‌کند، مهم نیست. چین هم متقابلاً آماده اعمال تعرفه‌ها بر گوشت خوک آمریکایی، تنباکو و سویا است.

چالش دیگری که کنگره با آن مواجه شده این است که بودجه لایحه کشاورزی که در حال حاضر وجود دارد در ماه سپتامبر تقریباً تمام می‌شود. با اینکه این لایحه در سطح ملی خیلی دنبال نمی‌شود در مناطق روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است و روستایی‌ها به طور دقیق شرایط آن را در نظر می‌گیرند. لغو این لایحه به این معنا است که بهای وعده‌های غذایی مردم بالاتر می‌رود و خانواده‌های روستایی تحت فشار قرار می‌گیرند.

مسلماً رأی دهندگان روستایی منتظر می‌مانند و اگر دموکرات‌ها اقدامی را به نفع آن‌ها انجام دهند پاداشش را خواهند گرفت.