عربستان جان ۳۰۰ هزار کودک را در حدیده تهدید می‌کند

«هنریتا فور» مدیر اجرایی سازمان یونیسف هشدار داد: حمله به شهر الحدیده یمن جان ۳۰۰ هزار کودکی را که در این شهر و منطقه اطراف آن زندگی می کنند، تهدید می کند.

وی خواستار حفاظت از کودکان در الحدیده و سراسر مناطق یمن شد.

فور در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را درخصوص اثری که این حمله بر کودکان شهر ساحلی الحدیده و اطراف آن خواهد گذاشت، ابراز داشت و گفت: میلیون ها یمنی دیگر برای زنده باندن به کمک های انسانی و کالاهای تجاری تکیه دارند که هر روز از طریق این بندر وارد کشور می شود.

وی هشدار داد: قطع واردات مواد غذایی باعث خواهد شد که بر وخامت یکی از بدترین بحران های سوء تغذیه در جهان افزوده شود.

فور گفت: اگر واردات سوخت قطع شود که برای نیاز ایستگاههای پمپاژ آب است، دسترسی مردم بیش از پیش به آب آشامیدنی کاهش خواهد یافت و این امر به نوبه خود بر موارد اسهال شدید و وبا خواهد افزود که هر دوی این بیماریها ممکن است برای کودکان کم سن و سال کشنده باشد.

این مسئول یونیسف گفت: ۱۱ میلیون کودک به کمک های بشردوستانه در این کشور نیاز دارند که به خاطر جنگ پاره پاره شده است. تنگ تر کردن شریان زندگی (حمله به الحدیده) عواقب و آثار ویرانگری بر این کودکان خواهد داشت.

وی افزود: از دو روز پیش فقط، تیم های یونیسف به رساندن آنتی بیوتیک ها، سرنگ، سرم و تجهیزات بهداشتی به شرکای محلی خود در الحدیده رسانده اند اما این میزان تنها برای مدت محدودی کفایت خواهد کرد و اگر اوضاع امنیتی رو به وخامت بگذارد، توان ما برای پاسخ به نیازهای این شهر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

فور از همه طرف های درگیر و طرف های صاحب نفوذ خواست تا حفاظت از کودکان را فراتر از هر چیز دیگری بدانند.

مدیر اجرایی یونیسف همچنین بر «اهمیت همه تلاش ها برای حفاظت از جان کودکان و ارایه خدمات بهداشتی و تامین آب آشامیدنی، تغذیه و آموزش برای آنها و نیز تداوم توزیع کمک‌ها بدون هر گونه مانع تراشی» تاکید کرد.