یمنی ها 10 هزار نیروی عربستان و امارات را به هلاکت رساندند

این سرویس طی گزارشی اعلام کرد که طی سه ماه گذشته، یعنی از اول می تا پایان ماه جولای، سه هزار و هفتصدوسیزده شبه‌نظامی وابسته به ائتلاف سعودی از استان‌های جنوبی یمن کشته شده‌اند و شش هزار و سیصد و شصت و یک نفر (6361) در نبردهای ساحل غربی در جبهه‌های مختلف استان «الحدیده» زخمی شده‌اند.

پایگاه خبری یمنی «26 سپتامبر» روز سه‌شنبه (نُهم مرداد) نوشت که این آمار مربوط به جبهه‌های «کرش»، «الموزع» و «الوازعیه» است که ائتلاف سعودی آمریکایی قصد دارد از طریق آنها، ساحل غربی یمن را اشغال کند.

بر اساس این گزارش، سه هزار و سی و سه جسد متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در ساحل غربی، چهارصد و شصت وشش کشته متعلق به این شبه‌نظامیان در جبهه «الوازعیه» و دویست و چهارده کشته از جبهه «کرش» است.

همچنین چهار هزار و هشتصدونُه نفر از شبه‌نظامیان هادی از استانهای جنوبی در ساحل غربی، 974 نفر در جبهه الوازعیة و موزع و 578 نفر در جبهه کرش زخمی شدند. حال اغلب زخمی‌ها نیز وخیم است و اغلب برای درمان به خارج از کشور انتقال یافته‌اند. تا جایی که سه هزار و 68 نفر از آنها تا نیمه ماه جولای پیش به مصر و هزار و 319 نفر از آنها به هند انتقال یافته‌اند و بقیه یعنی هزار و 974 نفر در بیمارستانهای عدن تحت درمانند.

از ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ائتلاف سعودی با هدف اشغال بندر الحدیده در یمن که تحت کنترل انصارالله است، به این بندر حمله کرد.این اقدام با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه بار انسانی ناشی از این حمله، صورت گرفت. حتی یونیسف هشدار داد که این حمله می‌تواند جان 300 هزار کودک را در این منطقه پرجمعیت تهدید کند و از رسیدن مواد غذایی به میلیون‌ها نفر جلوگیری نماید اما عربستا ن و امارات به این هشدارها بی‌توجهی کردند.

این نبرد که تاکنون دو بار نام خود را تغییر داده تا امروز نتیجه‌ای برای ائتلاف سعودی اماراتی نداشته است.