مردم روسیه، آمریکایی‌ها را مداخله‌گر می‌دانند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، تنها ۱۵ درصد از مردم روسیه معتقد هستند کرملین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده است.

بر اساس نظرسنجی موسسه «پیو» که صورت چهره به چهره از ۱۰۰۰ شهروند روس طی روز‌های ۲۲ می‌تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ انجام شده است، ۸۵ درصد از روس‌ها معتقدند آمریکا در امور داخلی کشور‌های دیگر دخالت می‌کند.

مقام‌های آمریکایی روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا متهم می‌کنند، اما دولت روسیه همواره این اتهام را رد کرده است.

ترامپ هم بار‌ها اتهام تبانی ستاد انتخاباتی خود با روسیه برای پیروزی در انتخابات را رد کرده و آن را هجمه رسانه‌ها دانسته است.

در حال حاضر این موضوع، محور اصلی تحقیقات «رابرت مولر»، بازرس ویژه پرونده دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات آمریکا را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۰% از مردم روسیه، «ناتو» را یک تهدید نظامی علیه کشورشان می‌دانند و ۸۲% نیز معتقدند تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشورشان تاثیر دارد.

درباره نقش مسکو در تحولات بین‌المللی نیز ۷۲% از روس‌ها معتقدند کشورشان نقش مهم‌تری در جهان به نسبت ۱۰ سال گذشته ایفا می‌کند که این آمار ۱۳% بیشتر از نظرسنجی سال گذشته است.

میزان اعتماد به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ارتباط با اداره امور بین‌الملل نیز ۸۱% اعلام شده است.

۵۱% از روس‌ها نیز معتقدند اگر از جانب کشور‌های همسایه تهدیدی علیه روس‌ها وجود داشته باشد، دولت این کشور باید در این کشور‌ها مداخله کند.

افزایش قیمت‌ها با ۶۹%، مقامات سیاسی فاسد با ۵۹% و فاصله طبقاتی و همچنین بیکاری با ۵۷% از نظر مردم روسیه مهمترین مشکلات داخلی کشورشان است.