سالم‌ترین کشور‌های جهان را بشناسیم

«مجمع جهانی اقتصاد» هر ساله بر اساس 12 فاکتور، گزارشی از وضع اقتصاد کشورهای مختلف جهان منتشر می‌کند. یکی از عواملی که مجمع جهانی اقتصاد برای تهیه این گزارش مورد بررسی قرار داده است، وضع سلامت شهروندان آن کشورها بر اساس شاخص «امید به زندگی» آنهاست.

بر اساس گزارش سال 2018 که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، از میان 140 کشور جهان، کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ، ژاپن و اسپانیا در رتبه های نخست قرار گرفته اند.

در زیر فهرستی از سالم‌ترین کشورهای جهان گردآوری شده است:

1. سنگاپور: این کشور رتبه بالایی را در فهرست سالمترین ها از آن خود کرده است و امید به زندگی در این کشور 73.6 سال است.

2.هنگ کنگ: این کشور که فقط 7.3 میلیون نفر جمعیت دارد، در رتبه بالایی قرار گرفته است. اما در این گزارش رقم دقیقی از سطح امید به زندگی در هنگ کنگ منتشر نشده است. در سال گذشته میلادی هنگ کنگ بالاترین سطح امید به زندگی را داشت. (زنان 87.32 سال و مردان 81.24 سال)

3.ژاپن: این کشور هم رتبه بالایی را از آن خود کرده است. سطح امید به زندگی در ژاپن 73.2 سال است.

4.اسپانیا: این کشور 10 درصد از تولید ناخالص داخلی اش را صرف خدمات بهداشتی می کند. سطح امید به زندگی در اسپانیا 72.6 سال است.

5.سوئیس: این کشور از پوشش سلامت همگانی برخوردار است. سطح امید به زندگی در سوئیس 71.9 سال است.

6.ایتالیا: بسیاری از ایتالیایی ها به لطف سیاست های بهداشتی کشور از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. سطح امید به زندگی در ایتالیا 71.8 سال است.

7. فرانسه: این کشور هم به سبب خدمات بهداشتی اش شهره عام و خاص است. فرانسه در سال گذشته میلادی در رتبه یازدهم قرار گرفته بود و امسال 4 پله صعود کرده است. میزان امید به زندگی در فرانسه 71.7 سال است.

8. استرالیا: این کشور از سال گذشته تاکنون یک پله از نظر بهبود خدمات بهداشتی صعود کرده است. میزان امید به زندگی در استرالیا 71.5 سال است.

9. نروژ: در نروژ افراد زیر 16 سال هیچ هزینه ای برای خدمات بهداشتی نمی پردازند. این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان به ازای هر نفر هزینه های مراقبتهای بهداشتی پرداخت می کند. سطح امید به زندگی در نروژ 71.5 سال است.

10. ایسلند: این کشور هم از پوشش سلامت همگانی برخوردار است و افراد بسیاری معدودی در آن از بیمه های خصوصی استفاده می کنند. سطح امید به زندگی در ایسلند 71.5 سال است.