ارتش نیجریه توئیت ترامپ را حذف کرد

یک روز پس از آن که حساب رسمی ارتش نیجریه در توئیتر، سخنانی از ترامپ  در مورد احتمال شلیک به مهاجران را بازنشر کرد، انتقادات علیه این اقدام ارتش نیجریه بالا گرفته است.

گزارش شده که پس از موج انتقادات و حملات در فضای مجازی علیه بازنشر سخنان ترامپ توسط ارتش نیجریه، صفحه رسمی ارتش این کشور مجبور به حذف سخنان رئیس جمهور آمریکا شده است.

روز گذشته ارتش نیجریه در توجیه تیراندازی به شیعیان این کشور در روز اربعین، فیلمی ویدئویی از صحبت‌های دونالد ترامپ را در توئیتر بازنشر کرده بود که در آن رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هر مهاجری که به سربازان سنگ پرت کند، گلوله خواهد خورد.

پایتخت نیجریه در روز ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) صحنه سرکوب مرگبار راهپیمایان اربعین توسط نیروهای نظامی بود و فرماندهی ارتش نیجریه پس از این درگیری‎‌ها که به گفته جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به کشته شدن حداقل ۴۹ نفرمنجر شد، فیلم سخنان ترامپ را بازنشر کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این فیلم می‌گوید: «ما تسلیم نمی‌شویم. آنها به سربازان ما سنگ پرت می‌کنند تا درگیری ایجاد شود... به سربازان گفته‌ام که سنگ را اسلحه تلقی کنند. وقتی به سمت ماموران ارتش و پلیس ما سنگ می‌اندازند، باید سنگ را به مثابه اسلحه گرفت.»

در این ارتباط نیز همزمان با بالاگرفتن انتقادات علیه این اقدام ارتش نیجریه، جان آگیم سخنگوی این ارتش، به خبرنگاران گفت: ما این پست را در پاسخ کسانی گذاشتیم که ارتش را متهم به شدت عمل در برخورد با شیعیان می‌کنند.

با این حال اگرچه ادامه انتقادات در نهایت منجر به حذف سخنان ترامپ در صفحه رسمی ارتش نیجریه گردید، اما ارتش نیجریه همچنان از سوی نهادهای حقوق بشری از جمله از سوی سازمان عفو بین‌الملل متهم به سرکوب مرگبار شیعیان این کشور است.