ادامه مذاکرات برای ساخت برج ترامپ در مسکو پس از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (یکشنبه) به طور ضمنی اعلام کرد گفتگوها میان مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ و روس‌ها برای ساخت برج ترامپ در مسکو، احتمالا تا نوامبر سال 2016 میلادی، پس از آغاز رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، ادامه داشته است.

جولیانی که در گفتگو با ای بی سی ظاهراً به پاسخ های مکتوب ترامپ به سؤالات رابرت مولر (بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) اشاره می کرد، گفت طبق این پاسخ، این مذاکرات احتمالا تا نوامبر 2016 ادامه داشته است.

کوهن ماه گذشته میلادی اتهامات خود را مبنی بر دروغگویی به کنگره درباره پروژه ساخت املاک ترامپ در مسکو، پایتخت روسیه، پذیرفت. او پیش تر مدعی توقف این گفتگوها در ژانویه 2016 شده بود. این در حالی است که طبق اعتراف خود وی، مذاکرات مزبور در دوران برگزاری رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ادامه داشته است. جولیانی پیش تر گفته بود که گزارش رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات پروژه ساخت برج ترامپ در مسکو همانند روایت کوهن از این موضوع است. با این حال، او درباره زمان‌بندی این گفتگوها جزئیاتی ارائه نکرده بود.

جولیانی که توسط سؤالات مجری برنامه در این باره (اعلام زمان پایان مذاکرات درباره ساخت برج ترامپ در مسکو) تحت فشار قرار گرفته بود، اعلام کرد: تا زمانی که به این پرسش ها پاسخی داده نشده و گزارش ها در این باره بررسی نشده باشد، کسی نمی داند چه اتفاقی افتاده است. برای همین منظور هم وکلا در حال آماده کردن پاسخ ها در این باره هستند.

کوهن چند روز پیش به اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی و همچنین نقض قوانین مالی کارزار انتخاباتی به دلیل پرداخت حق السکوت به دو زن که می گویند با رئیس جمهور آمریکا رابطه غیراخلاقی داشته اند، به سه سال حبس محکوم شد. کوهن می گوید پرداخت رشوه به این دو زن به دستور ترامپ صورت گرفته است. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا مدعی است به کوهن نگفته است قانون شکنی کند.