هشدار آمریکا به اتباع این کشور درباره سفر به سرزمین‌های اشغالی

وزارت امور خارجه آمریکا از بیم حملات مبازران فلسطینی، هشدار امنیتی صادر کرد و از اتباع این کشور که قصد سفر به سرزمین‌های اشغالی را دارند خواست جوانب احتیاط را به شدت رعایت کنند.

در رایانامه ارسال‌شده وزارت امور خارجه آمریکا به افرادی که برای سفر به سرزمین های اشغالی ثبت نام کرده اند، با اشاره به اینکه تدابیر امنیتی در فلسطین اشغالی، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در سطح 2 قرار دارد، از اتباع آمریکایی خواسته شده است در سفر به این مناطق بسیار محتاط باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه به اتباع این کشور هشدار داده که به دلیل ناآرامی ها، درگیری های نظامی و آنچه عملیات تروریستی خوانده شده است، از سفر به نوار غزه خودداری کنند. در این بیانیه همچنین به اتباع آمریکایی توصیه شده درباره سفر به کرانه باختری رود اردن نیز به دلیل احتمال انجام «عملیات تروریستی»، و همچنین احتمال وقوع نآرامی ها و درگیری های نظامی تجدیدنظر کنند.

در این بیانیه همچنین هشدار داده شده که ممکن است مکان های گردشگری، سامانه های حمل و نقل، بازارها و مراکز خرید و همچنین ساختمان های دولتی در سرزمین های اشغالی بدون هشدار های قبلی هدف حمله قرار بگیرند. این بیانیه می افزاید احتمال وقوع خشونت بدون هشدار قبلی در کرانه باختری و همچنین شهر قدس اشغالی وجود دارد.

با وجود این، کارمندان دولتی آمریکا می توانند به استثنای مناطقی که به غزه، سوریه، لبنان و مصر نزدیک هستند، آزادانه به سرزمین های اشغالی رفت و آمد کنند. اما سفر آنها به کرانه باختری بسیار محدود و سفر به نوار غزه نیز برای آنها ممنوع است.

در این بیانیه از اتباع آمریکایی که قصد سفر به فلسطین اشغالی را دارند، خواسته شده ضمن رعایت همه جوانب احتیاط، از حضور در مناطق شلوغ و محل تجمعات خودداری کنند و موقعیت نزدیک ترین پناهگاه ها را یاد بگیرند.