موضع روسیه نسبت به حملات به سوریه تغییر نکرده است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه مصری الاهرام بر ضرورت احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا موضع مسکو در قبال ادامه بمباران مواضع سوریه از سوی رژیم صهیونیستی پس از سقوط پهپاد روسیه در سپتامبر ۲۰۱۸ تغییر کرده است یا خیر، گفت: موضع اصلی ما در خصوص بمباران سرزمین های سوری تغییر نکرده است. ما دائما بر موضعمان در خصوص این مسأله تأکید کرده ایم. ما بر ضرورت احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن تأکید می کنیم و مخالف تبدیل شدن این منطقه به میدان مقابله نظامی میان بازیگران مختلف منطقه ای هستیم.

سرگئی لاوروف در ادامه تأکید کرد: ما تلاش های بسیاری برای ثبات در سوریه، از جمله در جنوب و جنوب غربی این کشور انجام دادیم. می خواهم به اذهان این مسأله را یادآوری کنم که به موجب ایجاد منطقه کاهش تنش، خشونت ها متوقف گردید. ما اکنون شاهد آن هستیم که دولت سوریه کنترل این مناطق را در دست دارد؛ همچنانکه پلیس روسیه تلاش های فراوانی برای تضمین صلح و حاکمیت قانون به انجام رسانده است.

گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اوایل فروردین ماه به منطقه «شیخ نجار» در استان حلب سوریه حمله کردند که طبق اعلام رسانه‌ها، پدافند دفاع هوایی سوریه موفق به رهگیری و انهدام چندین موشک پیش از رسیدن به اهدافشان شد.