آلمان نخستین گروه از کودکان اعضای داعش را پذیرفت

آلمان با پذیرش نخستین گروه از کودکان اعضای داعش در خارج از این کشور، روند پذیرش کودکان اعضای این گروه تروریستی را آغاز کرد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد دولت این کشور نخستین گروه از این کودکان را از عراق پذیرفته است. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، تعداد زیادی کودک خردسال به بستگانشان در آلمان تحویل داده شده‌اند. وزارت خارجه آلمان اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار نگذاشته است.

آخرین افراد بازگشته شامل یک زن می‌شود که از سوریه گریخته و همراه سه فرزندش به فرودگاه اشتوتگارت وارد شد. وی به محض ورود به اتهام ربودن کودکان دستگیر شد. این زن ۳۲ ساله آلمانی از اهالی «اسن» است که از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک تهدید شناخته می‌شود. وی در پاییز ۲۰۱۵ به همراه ۳ فرزندش به سوریه رفت. یکی از کودکان آنجا جان باخت و او یک فرزند دیگر به دنیا آورد.

خبرگزاری آلمان نوامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ده‌ها کودک و طفل نوپا در آلمان هستند که والدین آنها برای حمایت از داعش از آلمان آمده‌اند و تصمیم بر این بود که این کودکان را در قالب اقدامات انسانی و تصمیم دولت برای حمایت از اتباع خود به آلمان باز گرداند. این کودکان یا به همراه والدین خود به عراق رفته‌اند و یا اینکه در همان کشور متولد شده‌اند. مادران آنها هم احتمالا به عنوان عضو داعش دستگیر می‌شوند.

در پی فروپاشی خلافت گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، برخی اعضای اروپایی این گروه به همراه همسر و فرزندانشان در تلاش هستند تا به کشورهای خود باز گردند. این اقدامات به بروز مشکلاتی برای کشورهای مقصد منجر شده است.