ابراز نگرانی سناتور دموکرات نسبت به بی اعتنایی ترامپ در دخالت مسکو

«چارلز ای شومر» سناتور دموکرات از ایالت نیویورک روز شنبه در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه دموکرات ترامپ در دیدار با وزیر خارجه روسیه و سفیر این کشور در آمریکا نسبت به موضوع مداخله احتمالی مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ابراز بی علاقگی کرده است، در یک پیام توئیتری نوشت: «اگر این [گزارشها] درست باشد، و دونالد ترامپ به همکاران نزدیک پوتین گفته باشد که او به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اهمیتی نمی دهد، این مسئله هم برای امنیت ملی آمریکا و هم صحت انتخابات ما به شدت مضر است».

اخبار بین‌الملل- شومر در ادامه می نویسد: «این یکی از نگران کننده ترین چیزهایی است که تا بحال فهمیده ایم. کاخ سفید باید فوراً به کمیته اطلاعاتی کنگره تمام اسناد و سوابق مربوط به این دیدار را ارائه دهد تا بتوانیم به کنه این ماجرا پی ببریم».

گفتنی است که روزنامه واشنگتن پست شامگاه جمعه در گزارشی به نقل از سه مقام پیشین و آگاه به این دیدار اعلام کرد که ترامپ در نشست مذکور نسبت به دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ابراز بی علاقگی کرده زیرا به زعم وی، آمریکا نیز در سایر کشورها دست به اقدامات مشابه [مداخله در انتخابات] می زند که این امر برای برخی مقامات کاخ سفید به مثابه زنگ هشداری بود تا آنها دسترسی به اظهارات ترامپ را محدود نمایند.

کاخ سفید تاکنون نسبت به گزارش واشنگتن پست واکنشی نشان نداده و دولت ترامپ نیز در واکنش به پیام توئیتری شومر پیامی منتشر نکرده است.

لازم به ذکر است که مقامات ضابط قانون و اطلاعات فدرال به این نتیجه رسیده اند که دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است. در پی این نتیجه گیری، برخی از اعضای کنونی و پیشین دولت ترامپ نیز ادعا کردند که مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (۲۰۲۰) آمریکا نیز مداخله خواهد کرد.