نشست سران «آ.سه.آن» در تایلند برگزار می شود

اداره اخبار ملی تایلند موسوم به «ان ان آ» روز چهارشنبه در گزارش خود به نقل از خانم «بوسادی سانتی پیتاکس» آورده است که این اجلاس با موضوع پیشبرد مشارکت برای رشد پایدار و نشست های مرتبط با آن از روز ۳۱ اکتبر تا چهارم نوامبر ۲۰۱۹ (۹ تا ۱۳ آبان ۱۳۹۸) برگزار می شود.

اخبار بین‌الملل- وی با اشاره به اینکه تایلند برای برگزاری این اجلاس به طور کامل آماده است تصریح کرد: نشست در شهر بانکوک پایتخت تایلند برگزار می شود و غیر از از رهبران ۱۰ کشور عضو اتحادیه، مسئولان و مقام های ارشد کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، هند و سازمان ملل هم در آن شرکت می کنند.

او گفت که دولت تایلند برای نشست برنامه ریزی مفصلی کرده و آماده شده و از مردم نیز خواسته شده است میزبان بسیاری خوبی برای رهبران و مسئولان کشورهای دیگر باشند و از آنها به گرمی استقبال کنند.

ایجاد ثبات در یک مسیر پایدار، همکاری بین کشورهای عضو و غیر عضو، مدیریت مرزی، امنیت سایبری، جرایم فرامرزی، بلایای طبیعی، مقابله با تروریسم، توسعه پایدار، رشد اقتصادی، انقلاب چهارم صنعتی برای نسل آینده، اقتصاد دیجیتالی، بکارگیری فناوری و ابداعات دیجیتالی، رشد آموزش و پرورش و توجه به همه گروه های انسانی از موضوعات اجلاس سران و نشست های مرتبط با آن است.

انتظار می رود که در پایان اجلاس یک بیانیه از سوی این اتحادیه در واکنش به موضوع تحولات اقلیمی منتشر شود.

نشست کمیته دایمی نمایندگان «آ. سه. آن» نشست مقام های ارشد «آ. سه. آن»، بیستمین همایش امنیتی و سیاسی «آ سه آن»، نشست شورای اقتصادی اتحادیه، بیست و چهارمین گردهمایی مشورتی و هماهنگی «آ سه آن» از مجموعه همایش ها و نشست های مرتبط با این اجلاس است.

«آ سه آن» هشتم اوت سال ۱۹۶۷ میلادی با مشارکت شماری از رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا پایه گذاری شد و با پیوستن کامبوج در ۳۰ آوریل سال ۱۹۹۹ میلادی به آن شمار اعضای اتحادیه به ۱۰ کشور رسید.