از مصرف هیدروکسی کلروکین دست بردار!

رلف نورتم، فرماندار ویرجینیای آمریکا، امروز با عصبانیت در پاسخ به صحبت‌های دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، که او را دیوانه خطاب کرده بود گفت هشدار داده بود که ترامپ از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین دست بردارد.

اخبار بین الملل​-ترامپ در صحبت‌های اخیر خود در کاخ سفید، نورتم را به  سخره گرفت و با اشاره به آنکه او مزارع سیب‌زمینی ویرجینیا را بدون حفاظت به حال خود رها کرده است، گفته بود: «با وجود سیاستمدار دیوانه ویرجینیا، ما از آنجا مراقبت خواهیم کرد. آنها می‌خواهند اصلاحات متمم دوم شما را بپذیرند. و شما از این موضوع مطلع هستید. هیچ کسی از سیب زمینی‌های شما محافظ نخواهد کرد.»

نورتم در پاسخ به ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «آقای رئیس جمهور من در مزرعه بزرگ شدم و سیب‌زمینی‌های ما مشکلی ندارند. و من به عنوان تنها فرماندار پزشک به شما هشدار می‌دهم از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین منصرف شوید. به نظرم بهتر است هرکدام به کار خودمان برسیم.»

نورتم این توئیت را با اشاره به صحبت‌های ترامپ درباره مصرف داروی ضد مالاریا ، روماتیسم مفصلی و لوپوس، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، منتشر کرده است.

 ویرجینیا در سال گذشته ۱۶.۵ میلیون دلار از طریق سیب‌زمینی در آمد داشته است.

تاکنون سیاستمداران آمریکایی زیادی از جمله نانسی پلوسی، سخنگوی کاخ سفید، به نسخه‌پیچی جدید ترامپ واکنش نشان داده و با آن به مخالفت پرداخته‌اند.