هشدار وزیر بهداشت انگلیس درباره شیوع بیشتر کرونا

«مته هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس، امروز هشدار داد حضور ده‌ها هزار نفر در اعتراضات ضد تبعیض نژادی در لندن و دیگر شهر‌های بزرگ انگلیس «بدون شک» سبب خواهد شد آمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در این کشور به شدت افزایش یابد.

اخبار بین الملل-هانکوک در این خصوص گفت: «از این استدلال که تظاهرات را مردمان معترض به راه انداخته‌اند حمایت می‌کنم ...، اما ویروس هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود و ایجاد تجمع‌های بزرگ موقتا برخلاف قانون است، زیرا در حال حاضر این امر سبب شیوع و گسترش بیشتر ویروس می‌شود.»

او در ادامه اضافه کرد: «اگر انگلیس موفق شود که در نبرد با کرونا موفق شود، مقامات می‌توانند برخی از محدودیت‌ها را کاهش دهند.»

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا روز گذشته در انگلیس بیش از ۲۸۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. هرچند این آمار تنها آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور است و شمار واقعی مبتلایان و قربانیان بسیار بیش از این ارقام است. هفته گذشته اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد اطلاعات نشان می‌دهد تعداد قربانیان کرونا در این کشور از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

اواخر هفته گذشته، اعتراضات متعددی در انگلیس برگزار شد، هزاران نفر در لندن و دیگر شهر‌های بزرگ آن جمع شدند و نسبت به مرگ جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست آمریکا به دست پلیس این کشور خشم خود را ابراز کردند.

دو هفته پیش، یک افسر پلیس در شهر میناپولیس در ایالت مینه‌سوتا با گذاشتن زانوی خود پشت گردن فلوید به مدت حدود ۹ دقیقه سبب مرگ او شد.