زمان رکود اقتصاد آمریکا

 سازمان ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد: در ماه فوریه و زمانی که دولت آمریکا اعمال محدودیت در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را آغاز کرد اقتصاد آمریکا رسما وارد رکود شد.

اخبار بین الملل- در این گزارش آمده است کمیته تاریخ‌نگاری چرخه تجاری مشخص کرده است که در فوریه سال 2020 روند انجام فعالیت‌های اقتصادی آمریکا به بیشینه خود رسید و در این ماه نزولی شد.

این سازمان اعلام کرد: روند رشد ماهانه اقتصادی آمریکا 128 ماه پیاپی ادامه داشته و در ماه فوریه به پایان رسیده است که البته این دوره طولانی‌ترین دوره رشد اقتصاد آمریکا از زمان ثبت آن در سال 1854 تاکنون به شمار می‌رود.

روز گذشته هم بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرد که انتظار می‌رود، اقتصاد جهان برای سال 2020 رشد منفی 5.2 درصدی را تجربه کرده و به عمیق‌ترین رکود از جنگ جهانی دوم به بعد دچار شود.

دلیل این کاهش رشد و رکود شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن اقدام دولت‌ها در محدود کردن حضور اجتماعی و اقتصادی افراد برای کنترل این بیماری بوده است.

انتظار می‌رود، اقتصاد آمریکا در سال 2020 رشد منفی 6.1 درصدی را تجربه کند و این در حالی است که پیش‌تر انتظار می‌رفت اقتصاد آمریکا 7.9 درصد رشد را به ثبت برساند.