شهریاری: ممنوعیت واکسن آمریکایی و انگلیسی پشتوانه علمی و منطقی دارد

 حسینعلی شهریاری با تاکید بر علمی بودن بیانات  مقام معظم رهبری  درباره ممنوعیت واردات واکسن  کرونا از آمریکا، انگلیس و فرانسه، اظهار داشت: برای همه ما ثابت شده که توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان و مردم در شرایط مختلف کاملاً منطقی است.

وی با تاکید بر اینکه فرمایش ایشان مبنی بر منع واردات واکسن  کرونا  از آمریکا، انگلیس و فرانسه منطقی است و پشتوانه علمی دارد، تصریح کرد: این کشورها هیچ‌گاه قابل اعتماد نبودند و حضرت آقا در این باره مثال مهمی را درباره خون‌های آلوده مطرح کردند که برخی از هموطنان ما دچار بیماری ایدز شدند اما دشمنان نه تنها خسارتی به ما ندادند، بلکه مسئولیت این جنایت بزرگ را هم نپذیرفتند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این روزها همه ما شاهد آمار بالای بیماران کرونایی در آمریکا هستیم و در انگلیس هم کرونای جهش یافته و جدیدی به وجود آمده است و بر این اساس، کاملاً منطقی است که به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن از این کشورها به صورت دقیق توجه شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این کشورها می‌توانستند کاری انجام دهند، ابتدا برای خودشان انجام می‌دادند و علاوه بر این، هر روز آمارهایی ارائه می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی از کسانی که از واکسن فایزر استفاده کردند، فوت شدند.

شهریاری تاکید کرد: از نظر قانونی، زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ورود واکسن خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به کشورمان ممنوع است، مسئولان به ویژه وزارت بهداشت و درمان مکلف هستند که این موضوع را عملیاتی کنند و اگر آنان ضرورت ببینند، می‌توانند واکسن را از کشورهای دیگر که مورد اعتماد جمهوری اسلامی ایران است، دریافت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر ما به واکسن تولید داخل بسیار امیدوار هستیم و انشاالله ایران از نظر ساخت واکسن کرونا به عنوان یکی از کشورهای طراز اول مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما باید از بخش‌هایی چون انستیتو رازی، انستیتو پاستور، شرکت‌های دانش بنیان و دیگر بخش‌هایی که در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند، حمایت و به آنان کمک کنیم و قطعاً کارهای مهمی توسط دانشمندان خودمان در زمینه ساخت واکسن انجام خواهد شد.