دشمنان به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند / سخنان تبلیغاتی دولت در آستانه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

محمدحسن آصفری در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا سطح مشارکت مردم در این انتخابات کاهش یابد که به حتم با مشارکت مردم، این‌گونه تلاش‌ها نافرجام می ماند. 

وی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت توانسته به موفقیت های بسیار زیادی در سطح بین‌المللی دست یابد و این پیروزی‌ها سبب شده تا اتحاد و انسجام بیشتری میان کشورها و دولت‌های اسلامی شکل بگیرد، بنابراین حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی موجب تحکیم این اتحاد خواهد شد. 

وی افزود: به حتم شکل‌گیری دولتی با پشتیبانی عظیم مردمی سبب خواهد شد تا هم قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات برای گرفتن حقوق مردم افزایش یابد و هم موجب ارتقاء قدرت و توانمندی دولت در عرصه ‌های داخلی و بین‌المللی می شود. 

اتحاد و انسجام ملی با افزایش مشارکت در انتخابات 

آصفری گفت: باید تلاش کرد تا مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخابات ریاست جمهوری بالا رود زیرا در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه ایران و انقلاب اسلامی خواهد بود و موجب بالارفتن توانمندی دولت در عرصه‌های بین‌المللی می شود و همچنین سبب اتحاد و انسجام گسترده میان ملت ایران خواهد شد. 

وی تاکید کرد: مشارکت در انتخابات موجب می شود تا دولت بتواند با پشتوانه و حمایت مردم، امور را بهتر دنبال کرده و خدمات رسانی مطلوب‌تری ارائه کند. 

لزوم رعایت نقد منصفانه از سوی نامزدهای انتخابات 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دست از سیاه‌نمایی و تخریب نظام بردارند زیرا نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از 4 دهه گذشته خدمات فراوانی ارائه کرده و دستاوردهای بزرگی داشته ، هرچند در این مدت کاستی‌هایی نیز وجود داشته؛ باید توجه داشت انتقاد کردن هیچ اشکالی ندارد زیرا نقد منصفانه را همه می پذیرند اما سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام؛ گناه نابخشودنی محسوب می شود. 

وی بیان کرد: همه نامزدهای انتخاباتی باید ضمن انتقاد جدی نسبت به رقبای خودو دولت‌های گذشته، برنامه ‌هایی خود را ارائه دهند و اصلا اقدام به سیاه‌نمایی نکنند. 

آصفری گفت: به حتم هنگامی‌که که نامزدهای ریاست‌ جمهوری دارای برنامه به ویژه در بخش اقتصاد، کنترل تورم، بیکاری، گرانی، مسائل بین‌المللی و ... هستند ، رغبت مردم به مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد لذا این افراد با نقد منصفانه در این راه گام بردارند و از اقدامات تفرقه‌آمیز در کشور و بین مردم مردم، ممانعت کنند. 

سخنان تبلیغاتی دولت در آستانه برگزاری انتخابات 

وی درباره اظهارات رییس دولت دوازدهم در مورد ترک برداشتن دیوار تحریم ها و لغو آنها و تاثیر این سخنان درانتخابات پیش رو و حمایت از نامزد مورد نظر دولت توضیح داد:‌ در مورد اینکه دولت به ترک برداشتن دیوار تحریم‌ها اشاره می کند، باید گفت سخن نخ نما شده ای است و 4 سال پیش نیز این موضوع را مطرح کردند و توانستند رأی مردم را به خود اختصاص دهند این سخنان جنگ روانی و تبلیغاتی از سوی دولت در آستانه برگزاری انتخابات است تا بتواند دوباره دولتی که سیاست‌های این دولت را دنبال خواهد کرد، به روی کار بیاورد. 

ثبات بازار اقتصادی کشور، مهمترین کار دولت سیزدهم 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اقدام دولت سیزدهم در کوتاه مدت توضیح داد: مهمترین مسأله ثبات بازار اقتصادی کشور است زیرا امروز مردم واقعا از وضع آشفته بازار گلایه دارند؛ متاسفانه هرچند ماه یکبار کالاهایی گران می شود که واردات آنها با ارز دولتی صورت می گیرد. 

وی تصریح کرد: همچنین شاهد گرانی کالاهایی هستیم که در داخل کشور تولید می شود که نشان‌دهنده وجود رانت‌ها و واسطه‌هایی است که گویا دولت با آنها رودربایستی دارد و اجازه نمی دهند تا قیمت برخی از کالا همسو با کاهش نرخ دلار، ارزان شوند. 

آصفری تاکید کرد: ثبات اقتصادی مهمترین مسأله ای است که دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های کار خود باید به آن توجه جدی نشان دهد.