چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی/احمد وحیدی: می‌توانیم در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال کشور را در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار دهیم

  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی سیزدهم در جلسه علنی مجلس

در جلسه علنی امروز که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، نمایندگان به ادامه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه سیزدهم می‌پردازند.

از روز شنبه هفته جاری تاکنون، صلاحیت 11 وزیر پیشنهادی بررسی شده و بررسی صلاحیت 8 وزیر باقی مانده است.

موافقت کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد مجلس شورای اسلامی صلاحیت «فاطمی امین» را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید کردند.

«فاطمی‌امین» در صنعت و تجارت تجربه دارد

نماینده مردم فومن گفت: فاطمی امین هم در بخش صنعت و هم در بخش تجارت تجربه دارد.

فاطمی امین جوانی انقلابی و تحول گراست

نماینده مردم اربیل در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، گفت: «فاطمی امین» سیاست‌های کلی نظام در بخش صنعت را محقق خواهد کرد.

فاطمی‌امین برای ثبات ارز و تنظیم بازار برنامه دارد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی برای ثبات بازار ارز و تنظیم بازار دارد.

فاطمی امین: تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است

سید رضا فاطمی امین گفت: تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و برای رفع آن به ۲ تا ۳ سال وقت نیاز است. رشد نقدینگی، تولید و نرخ ارز در تورم نقش دارند.

زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را اعلام کرد.

مُهر تایید کمیسیون آموزش بر برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برنامه های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی علم و فناوری، دارای هماهنگی و انطباق است.

کمیسیون‌های مجلس فقط صلاحیت عمومی وزرا را بررسی می‌کنند

سلیمی گفت: تأیید صلاحیت وزرا صرفاً صلاحیت عمومی و انطباق آنها با اسناد بالادستی است نه چیز دیگری است.

باغگلی از وزرای موفق دولت خواهد شد

نماینده مردم کاشمر گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت اعتماد مجلس شورای اسلامی از وزرای با آتیه و موفق دولت سیزدهم خواهد بود.

دانش بومی کشور با مدیریت «زلفی‌گل» ارتقاء می‌یابد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری قائل به استفاده از ظرفیت توان داخلی کشور و ارتقای دانش بومی است.

زلفی گل برای تولید علم برنامه دارد

درخشان گفت: تولید علم یکی از مسائل بسیار مهم است که زلفی گل در برنامه های خود به این موضوع به خوبی اشاره کرده و گفته که به دنبال تولید بومی علم در کشور است، چرا که تولید علم در کشور منجر به اقتدار ایران می شود.

زلفی‌گل به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یک شخصیت علمی بین‌المللی است و به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است.

زلفی گل: مشی و منش شهید چمران و شهید سلیمانی الگوی مدیریتی بنده است

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به عنوان یک سرباز علمی نظام جمهوری اسلامی الگوی خودم را شهید چمران و شهدای هسته ای و سردار سلیمانی را قرار می‌دهم.

قالیباف: اختلاف افکنی بین قوا ظلم به مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر کسی اختلاف افکنی بین قوا را دامن بزند به انقلاب و مردم و کشور ظلم کرده است.

کمیسیون فرهنگی صلاحیت محمد مهدی اسماعیلی را تأیید کرد

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صلاحیت «محمد مهدی اسماعیلی» را برای تصدی فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید کرد.

«اسماعیلی» به مشارکت پذیری در حوزه فرهنگ اعتقاد دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرهنگ بدون همراهی مردم به جایی نمی رسد و وزیر پیشنهادی فرهنگ به مشارکت پذیری در این حوزه اعتقاد دارد.

اسماعیلی مشکلات حوزه فرهنگ را به خوبی احصا کرده است

عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مشکلات اساسی حوزه فرهنگ اشراف دارد و آنها را احصا کرده و برای رفع آنها برنامه دارد.

اگر آقای اسماعیلی در گذشته عملکردشفافی داشت نگران نبودیم

علی یزدیخواه، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر آقای اسماعیلی در گذشته عملکرد شفاف و درخشانی می‌داشت و هیچ پرونده‌ای نبود نگران نبودیم.

سوابق اسماعیلی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

علی اصغر خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سوابق وزیر پیشنهادی ارشاد نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه وزارت ارشاد ندارد.

موافقت کمیسیون عمران مجلس با برنامه وزیر پیشنهادی کشور

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گزارشی با برنامه وزیر پیشنهادی کشور موافقت کرد.

وحیدی فرد شایسته‌ای برای وزارت کشور است

روح‌اله نجابت درباره نظر این کمیسیون در خصوص وزیر پیشنهادی کشور گفت: صلاحیت و انطباق برنامه­‌های وحیدی با اسناد بالادستی تایید شده و این وزیر پیشنهادی فردی شایسته، توانمند و مطلوب جهت تصدی این وزارتخانه است.

اسماعیلی برای پویایی فرهنگ و هنر و تعمیق ارزش های ایران اسلامی تلاش کند

حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد گفت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای پویایی و شکوفایی فرهنگ و هنر و تعمیق باورها و ارزش‌های ایران اسلامی تلاش مضاعف و اهتمام جدی کند.

اسماعیلی توانا در جذب منابع مالی و دارای نقشه راه است

کمال حسین پور، نماینده پیرانشهر در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جذب منابع مالی برای این وزارتخانه توانا بوده و دارای نقشه راه است.

می‌توانیم در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال کشور را در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار دهیم

احمد وحیدی گفت: اعتقادم این است با بسیج و برنامه ریزی خوب ما می‌توانیم در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال کشور را در بین ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار دهیم.

حمایت قاضی زاده هاشمی از ضرغامی

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی رسانه‌ای که برای توسعه گردشگری در ایران نیازمند استفاده از ابزار تبلیغات و ضرغامی بهترین فرد برای این کار است، گفت: متأسفانه در طولی سال‌های گذشته میراث فرهنگی تبدیل به حیاط خلوت برخی‌ها شده بود.

اظهارات قالیباف درمورد طرح شفافیت

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: طرح شفافیت در کمیسیون آئین‌نامه مراحل نهایی خود را طی می‌کند به محض نهایی شدن انشالله با اولویت در دستور صحن قرار خواهد گرفت.

احمدی بیغش: ضرغامی وجاهت ملی و اعتبار بین‎‌المللی ندارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی معرفی برخی وزرای پیشنهادی توهین به مجلس نیست؟ از رئیسی می‌پرسم کدام وزیر خروجی سایت معرفی مدیرانِ شما بوده است؟

ضرغامی توجه جدی به جذابیت های گردشگری ایران نداشته است

معین الدین سعیدی اظهار داشت: ضمن احترام به آقای احمدی بیغش ، فرمایشات ایشان را ورای انصاف می دانم و با احترام به شخصیت وزین آقای ضرغامی از ایشان عذرخواهی می‌کنم.