اولویت دولت سیزدهم از نگاه وزیر کشور

احمد وحیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران، موضع جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه را دوستی اعلام کرد و گفت: اولویت دولت سیزدهم تقویت مناسبات همسایگی است.

وی افزود: سیاست همسایگی یعنی اینکه همسایه‌ها برای ما اولویت دارند و به همین دلیل همواره همه کشورهای همسایه را به گفت‌وگو و دوستی دعوت کرده‌ایم.

وزیر کشور بیان کرد: سوء تفاهمات پیش آمده هم با پیگیری وزارت خارجه ان شاالله حل می‌شود. امروز شرایط، شرایط همکاری و توسعه است و دولت و ملت ایران آماده هستند که روابط گسترده و خوبی را سامان دهند.

اولویت دولت سیزدهم از نگاه وزیر کشور

بخش زیادی از زائرین اربعین حسینی به داخل کشور برگشته‌اند

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زائرین اربعین حسینی هم تصریح کرد: بخش زیادی از زائرین اربعین حسینی به داخل مرزهای کشور برگشته‌اند و روال کار به صورت عادی و با برنامه ریزی حساب شده پیش می‌رود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمهیدات خوبی هم به لحاظ زمینی و هوایی برای بازگشت زائرین عزیز پیش بینی شده، بیان کرد: تاکنون هیچ مشکل خاصی در بازگشت زائرین به کشور نداریم.

استاندار اردبیل جوانی پرتلاش و انقلابی است

وحیدی در ادامه با اشاره به معارفه استاندار جدید اردبیل،گفت: امروز جوانی ارزشمند، پرکار، پرتلاش، فهمیده، مطلع به استان و فرزند استان به عنوان استاندار اردبیل معرفی شده و ان‌شاالله با همراهی مردم شعارهای دولت مردمی و انقلابی را تحقق بخشد.

وی در این خصوص گفت: استاندار جدید توانمندی‌های ارزشمندی دارد و این موضوع را در مسؤولیت‌های قبلی‌اش نشان داده است.

وزیر کشور با بیان اینکه با بررسی همه جوانب اعم از توانمندی شخصیتی، علمی و توان مدیریتی، استاندار جدید اردبیل انتخاب شده، تاکید کرد: استاندار جدیدفردی مناسب برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وحیدی با تاکید بر اینکه استان نیاز به کار و توسعه بیشتر دارد، گفت: استان اردبیل با ظرفیت‌های بسیار زیاد و همچنین شخصیت‌های علمی و انقلابی نظیر آیت الله عاملی و سایر بزرگان قابلیت بالایی در رسیدن به نقطه مطلوب توسعه و جهش اقتصادی و فرهنگی دارد.