تشکیل کارگروه سفرهای استانی گام مثبت برای دولت است

کاظم انبارلویی تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تشکیل کارگروه سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم ملاقات‌های چهره به چهره در اقصی نقاط ایران تحت عنوان سفر‌های استانی است.

چهارشنبه ۲۴ آذرماه بود که هیأت دولت به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور بررسی و پیگیری موضوعات و توافقات مهم استان ها در سفرهای استانی رئیس جمهور، با تشکیل کارگروه ویژه سفرهای استانی رئیس جمهور موافقت کرد.

انبارلویی بیان کرد که قبل از سفر‌ رئیس جمهور، کار گروهی باید موضوعات و مشکلات مربوط به استان را بررسی کند و با این اقدام، رئیس جمهور در سفر‌های استانی خود آگاهی نسبت به مشکلات و توانمدی‌های آن استان‌ دارد؛ از سوی دیگر رئیس جمهور در سفر‌های خود مصوبات و وعده‌هایی عنوان می‌کند و لازمه کارآمدی دولت در سفر‌های استانی این است که در یک کار گروهی همه این مباحث ارزیابی صورت بگیرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که لزوم چنین کارگروهی برای ارزیابی و مطالعه اولیه سفر و تصمیمات دولت در استان‌ها لازم است؛ همچنین تشکیل چنین کار گروهی برای ارزیابی کار رئیس جمهور و اعضای دولت در سفرهای استانی لازم است و باید به صورت جدی این کارگروه تشکیل شود، این اقدام گام مثبت برای دولت و سیستم حکمرانی بهینه است.

تشکیل کارگروه سفرهای استانی گام مثبت برای دولت است