نظارت بر بازار تنها با یک عده ناظر محدود امکان پذیر نیست/  نحوه اجرای هوشمند سازی یارانه ها به درستی تبیین نشد

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه اقدام دولت در زمینه هوشمند سازی یارانه ها اقدام مبارکی است، گفت: از این رو مجلس هم نسبت به این موضوع نظر موافق داشته و تلاشش در سنوات گذشته این بوده که این کار انجام شود.

وی با اشاره به شروط مجلس در زمینه حذف ارز ترجیحی در کشور بیان کرد :  البته شرط مجلس این بوده که باید ضمانت های اجرایی برای اجرای صحیح این قانون در کشور شکل بگیرد.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: بنابراین شرایط در زمینه حذف ارز ترجیحی نباید به نحوی باشد که به اصطلاح مردم هم چوب را بخورند و هم پیاز را، یعنی هم از حمایت حداقلی یارانه ها محروم شوند و هم ساختار جدید نتواند نیازهایشان را برطرف کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید نحوه اجرای هوشمند سازی یارانه ها به درستی در جامعه تبیین می شد ، گفت: متاسفانه این کار تبیینی در کشور خوب صورت نگرفت تا مردم بدانند نظام و دولتمردان و مجلس چه تصمیمی گرفته و قرار است چه اقداماتی انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور و برخی وزرا درباره اجرای هوشمند سازی یارانه ها ادامه داد : این مسئله کافی نیست و باید افراد و مجموعه های مختلف در این بخش موضوعات ابهامی را مطرح کرده و این موضوع را مورد نقد و کارشناسی قرار دهند ، همچنین مسئولان حتماً باید در این بخش و برای توضیحات بیشتر در میان مردم حاضر شوند.

نظارت بر بازار تنها با یک عده ناظر محدود امکان پذیر نیست/  نحوه اجرای هوشمند سازی یارانه ها به درستی تبیین نشد

وی با بیان اینکه ایجاد نظارت در بازار تنها با یک عده ناظر محدود امکان پذیر نیست، گفت :مسئولین باید در قبال اجراء برنامه هوشمند سازی یارانه ها اقدام درستی داشته باشند.