چرا طیب نیا از نمانیده مجلس قهر کرد؟

سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصاد با وزرای اقتصاد و صنعت، معدن تجارت، اظهار داشت:‌ این جلسه با حضور وزرای صنعت معدن تجارت، وزیر امور اقتصاد و دارایی، جمعی از معاونین دو وزارتخانه و اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل و گزارشی از سوی هر دو وزیر ارائه شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نعمت زاده اعلام کرد که ما ۶۹۶ کالا را احصا کردیم که به اندازه مصرف داخل تولید می شود و می تواند صادرات هم داشته باشد ولی وزیر اقتصاد در این خصوص با نعمت زاده  موافق نبود و اختلاف نظرهایی با هم داشتند.

وی افزود: آقای پورابراهیمی نقطه نظراتی در مورد نظرات دو وزیر داشتند، اما آن چه موجب ناراحتی وزیر و درگیری لفظی بین پورابراهیمی و طیب‌نیا شد، موضوع اختلاف نظر بین دولتی ها بر سر واردات کالا نبود بلکه موضوع مناطق آزاد بود.

موسوی لارگانی تصریح کرد: طبق برنامه ششم، منطقه آزاد زیر نظر وزرات اقتصاد قرار گرفت. آقای وزیر اقتصاد معتقد بودند طبق برنامه ششم، فقط دبیرخانه منطقه آزاد زیر نظر وزرات اقتصاد قرار گرفته و کماکان مسئولیت اصلی با هیئت وزیران بوده و هست؛ اما آقای پورابراهیمی معتقد بودند که کلیه اختیارات زیر نظر وزارت اقتصاد است و این وزیر اقتصاد است که باید دبیر این مناطق را مشخص کرده و در نهایت هم وزیر باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: طیب نیا پس از این درگیری کمیسیون را ترک کرد.