مردم در دولت یازدهم 20 درصد فقیرتر شده‌اند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز جمعه هشتم اردیبهشت در جمع دانشجویان عضو جامعه اسلامی اظهار داشت: تشکل جامعه اسلامی از نهال‌های انقلاب اسلامی است که در دل دانشگاه‌های کشور و توسط دانشجویان متعهد پدید آمده  و تا امروز به حیات طیبه خود ادامه داده است. این تشکل همیشه مورد علاقه من بوده و هرگاه توانسته‌ام از آن حمایت کرده‌ام. انشاالله که این تشکل تداوم  و گسترش  یافته و شاخ و برگ آن در همه دانشگاه‌های کشور، رویش داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی، سر آغاز  مجموعه‌ای از تحولات بوده است، گفت: پشتوانه انقلاب اسلامی تجربه فکری برخاسته از درون ملت ایران و جهان بینی اسلامی است.  همچنین تجربه گرانسنگ صدساله مبارزات ملت ایران در این انقلاب مؤثر بوده است. پشتوانه ایدئولوژیک  انقلاب نیز با ارزش و مهم بود. امام عزیز ما که نظریه پرداز    و گنجینه معرفت شناسی این انقلاب بودند، ایدئولوژی اسلامی را با شرایط امروز جهان انطباق دادند،  تجربه مردم سالاری را با اسلام تلفیق   و الگویی  جدید از نظامات سیاسی را  به جهان  معاصر عرضه کردند.

  فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بیان داشت: چندین بار  از مقام معظم رهبری شنیدم که فرمودند حضرت امام در پاسخ به این پرسش که  چطور ایده جمهوری اسلامی به ذهن ایشان رسیده است ، گفته بودند ما هر جا دیدیم که باید به تکلیفمان عمل کنیم ، به آن عمل کردیم و نتیجه اش جمهوری اسلامی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز لازم است جایگاه خود  را در نقشه انقلاب پیدا و بررسی کنیم  که در چه زمینه هایی پیشروی داشته ایم و در چه موضوعاتی عقب هستیم. انقلاب اسلامی توانسته است سنگرهای سیاست، دفاع و امنیت را فتح کند؛ به طوری که امروز رهبر انقلاب اسلامی، قوی ترین رهبر جهان و بزرگترین سیاستمدار دنیا است؛ در طول این سال ها، بسیاری از روسای جمهور آمریکا، به مصاف انقلاب اسلامی آمده اند اما نتوانسته اند کاری انجام دهند. در مسأله  دفاع هم امروز قوی ترین نیروهای مسلح را در منطقه داریم ؛ هر چند نه آمریکایی ها و نه شوروی سابق، وسایل مدرن و استراتژیک را خود را به ما ندادند . امروز تکیه گاه دفاعی  و امنیتی بسیاری از کشورهای منطقه،  ایران است. همگان دیدند که داعش تقریبا در عراق، سوریه ، یمن و افغانستان پیشروی کرده،  حتی به نزدیکی مرزهای ما رسیده  و بارها تلاش کرده بود  که به تهران و شهرهای مرکزی ما وارد شود.  داعش می خواست وارد مترو، نمازجمعه و اماکن عمومی ما شود.  اما نتوانست.   

محسن رضایی با تصریح این مطلب که انقلاب اسلامی  با همه دستاوردهای بزرگ خود هنوز نتوانسته است برخی دیگر از سنگرها را فتح کند، ادامه داد: اجازه نداده اند که انقلاب وارد اقتصاد ، کشاورزی و صنعت شود و  با مقاومت بسیار سنگینی در اقتصاد روبه رو  هستیم ؛ به طوری که دشمن، اقتصاد را آخرین سنگر خود می بیند. آمریکایی ها برای بازگشت به ایران، در همین آخرین سنگر یعنی اقتصاد  مقاومت زیادی می کنند. در حال حاضر  در کشاورزی و  صنعت ما افرادی هستند که در این چهل سال به بازگشت امریکا امید بسته اند. آنها پست دارند اما کار نمی کنند،  بلکه کارشکنی  می کنند و به قاچاق دامن می زنند. برخی هم البته کارشکنی نمی کنند، اما کار جدی نیز صورت نمی دهند؛ چرا که امید آنها به سرمایه و فناوری آن سوی مرزها ست. دشمنان انقلاب اسلامی نیز از خارج از کشور تلاش دارند  به بهانه هایی چون انرژی هسته ای،  ما را در تحریم نگه دارند .                                          

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق صورت گرفته درقالب برجام اضافه کرد: برای توافق برجام زحمات زیادی کشیده شد ولی بدون پیوست هایی که خزانه داری آمریکا را به  رفع تحریم ها  ملزم کند،  صورت گرفت. از سوی دیگر، در مذاکرات برجام،  تیم اقتصادی در کنار مذاکره کنندگان و کارشناسان هسته ای و دیپلماتیک  حضور نداشتند و نتوانستند بر  موضوع اصلی که رفع تحریم ها بود، تمرکز کنند. این در حالی است که آمریکایی ها، به همین برجام هم به درستی عمل نمی کنند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین افزود: دشمنان می خواهند جلو فعالیت نیروهای مستشاری ما را در ساحل مدیترانه و کشورهای منطقه بگیرند. این چالش در کنارچالش وارد نشدن مردم و انقلاب  به اقتصاد، پیش روی ماست. از قضا همان کسانی که مانع ورود مردم و  انقلاب اسلامی  به چرخه اقتصاد شده اند، می گویند در سوریه و عراق چه می خواهید ؟  به داخل مرزها برگردید. ما به آنها می گوییم، شما بگذارید  اقتصاد را مثل دفاع پیشرفت کند کارشکنی نکنید ،  و  کالاها ی ایران به سوریه و عراق وارد شود؛ چرا که باید راهی یافت  تا نفوذما  در منطقه حفظ شده و گسترش پیدا کند.

محسن رضایی همچنین به مولفه های انقلابی‌‎گری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: اولین شاخص در این زمینه ، نظرگاه ها ، سیاست ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. صنعت و کشاورزی ما باید بر اساس سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم و اداره شود. متأسفانه در حال حاضر برخی در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی،  مقاومت می کنند؛ طوری که انگار نان خیلی ها با اجرای اقتصاد مقاومتی بریده می شود! دلیل این واکتش ها هم این است که  بسیاری از رانت ها قطع می شود. دومین شاخص این است که نیروهای انقلاب وارد اقتصاد شوند و مساله سوم این  که ارزش های انقلاب به اقتصاد راه یابد. اگر  اقتصاد ما از ارزش های انقلابی برخوردار بود، امروز شاهد فساد نبودیم.  زیرا فساد، معلول از میان رفتن ارزش هاست. مساله چهارم، مدیریت انقلابی است.  وضعیت کنونی اسراف ، وضعیت فعلی خودروی ملی،  وضعیت سنتی و عقب افتاده کشاورزی ، همه و همه نشان از فقدان  مدیریت انقلابی در اقتصاد دارد. مساله پنجم نیز مردمی شدن اقتصاد است. اگر سیاست های کلی نظام اجرایی شود و مدیریت و نیروهای انقلابی همراه با مردم به اقتصاد وارد شوند، تحولات گوناگونی  را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ به طوری که مشکل اشتغال حل خواهد شد  و نخبگان جهان به ایران رو خواهند آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که آمریکا قصد دارد  نوعی نظم منطقه ای  به نفع خود به وجود آورد، اظهار داشت : ما باید به سوی  اتحادیه و استقلال منطقه ای حرکت کنیم و در کنار آن،  نیازمند دولتی  انقلابی هستیم تا  از یک سو انقلاب اسلامی را وارد چرخه  اقتصاد کند و از دیگر سو به پیشرفت های ما در منطقه برای برقراری امنیت استمرار ببخشد. با ادامه دولت کنونی، در چهارسال آینده،  فرصت این پیشرفت ها را از دست خواهیم داد و به طور قطع با مشکلات جدی در عراق و سوریه روبه رو خواهیم شد. ادامه دولت فعلی به گسترش فقر می انجامد؛ چنان که شاخص های رفاه و قدرت خرید نیز  نشان می دهد که در طول چهارسال گذشته،  ملت ایران، 20 درصد فقیرتر شده است . بنابراین ما نیازمند به جایگزینی روش جدیدی دراداره قتصاد هستیم؛ هر چند که تنها با تغییر یک فرد، یک دولت درست نمی شود و  ما  به دولتی  نیاز داریم که همه نیروهای انقلاب را بسیج کند.                

محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :  امیدوارم  از دو برادری که از سوی نیروهای انقلاب وارد انتخابات شده اند و هر دو از نظر من اصلحند، یکی  رئیس جمهور شود و دولت انقلابی را تشکیل داده، همه نیروهای انقلاب را با سازماندهی به صحنه بیاورد تا ظرف چهارسال همان شگفتی های  درخشانی  را که در جبهه ها شاهد بودیم،دراقتصاد به وجود آوریم  و ثابت کنیم که اسلام برای همه امور زندگی حرف،  نقشه و برنامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مراسم  و در پاسخ  به سؤال یکی از دانشجویان در باره طرح انتخابتی دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت :   در اقتصاد ایران می توان ظرف چهارسال، چهار یا پنج میلیون شغل  ایجاد کرد.  تعداد نیروهای شاغل در ایران در حال حاضر 21 میلیون نفر است،  اما ترکیه که جمعیتش برابر ما است، 27 میلیون شاغل دارد. ما هفت میلیون ظرفیت ایجاد شغل داریم و بنابراین ظرف  چهارسال می توان با مدیریت متفاوت ، بین چهار تا پنج میلیون شغل ایجاد کرد. این وعده که برخی دوستان داده اند انجام شدنی است ، اما البته با مدیریت فعلی بعید است که بیش از دو میلیون شغل ایجاد شود.