وضعیت معیشتی مردم انسان را غصه‌دار می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در اجتماع مردم کرمانشاه در مسجد امیرالمومنین ( ع‌) کرمانشاه اظهار داشت: امروز وضعیت معیشتی مردم انسان را غصه‌دار می‌کند و 700 هزار میلیارد تومان در 4 سال گذشته به جای رونق اشتغال در کشور صرف هزینه‌های نقدینگی دولت و سود سپرده‌های بانکی عده‌ای خاص شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه اکنون جایگاه و وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست گفت: دولت باید نقش مردان، زنان و جوانان را در حل مشکلات کنونی کشور باور کند چرا مقام معظم رهبری این جوانان را باور کرده است.

رئیسی تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در رونق تولید داخلی و اشتغالزایی جوانان دانست و افزود: قانون حکم می کند در کشور اشتغال ایجادشود نه اینکه 700 هزار میلیارد تومان را دولت خرج هزینه‌های دولت کند و این پول نیز به جیب چند نفر لابی قدرتمند می‌رود و آنها نیز آن را در بانکها به عنوان سپرده نگهداری می‌کنند.

وی حفظ انقلاب اسلامی را در راستای حفظ ارزشهای دینی و انقلابی دانست و عنوان کرد: مردم غیور کرمانشاه با شجاعت و فداکاری 8 سال در برابر جنایتهای دشمنان ایستادند و یک وجب از این خاک را تحویل دشمن ندادند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه  شرایط معیشتی و اقتصادی در بین خانواده‌ها، عرصه را برای بسیاری از مردم تنگ کرده است گفت: امروز شاهد وضعیت نامطلوب اشتغال هستیم و این شرایط شایسته مردم ما نیست و اگر  نگاه مسئولان دولتی درست نشود، وضعیت جامعه نیز تغییر نخواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه متأسفانه نقدیندگی کشور به جای آنکه در اختیار تولیدکنندگان داخلی و افزایش رونق اشتغالزایی در کشور باشد در اختیار عده‌ای معدود قرار می‌گیرد که پول مردم را سرمایه‌گذاری کرده و سودش  را خرج می‌کنند عنوان کرد: متأسفانه 70 درصد اقتصاد کشور اکنون دولتی است و دولت به جای اینکه نقش ناظر و حامی را در کشور ایفا کند به عنوان یک تصدی‌گر اقتصادی در کشور مطرح است و این مشکل بزرگی است زیرا باید نقش مردم در اقتصاد پررنگ شود.

رئیسی بیان کرد: اکنون بیش از 500 هزار جوان در صف وام ازدواج هستند و  دولت با وجود  پیشنهاد وام ده میلیونی برای ازدواج جوان‌ها از سوی مجلس همواره می‌گویند اعتبار در کشور وجود ندارد در حالی که اگر دولت به برخی از افراد وامهای میلیاردی ندهد این امکان برای جوانان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به کم کاری دولت در امر تحویل مسکن مهر به افراد نیازمند در این چهار سال گذشته گفت: دولت در شرایط انتخابات به مردم قول می‌دهد که به زودی این واحدها را تحویل خواهد داد در صورتی که این شرایط فراهم است پس چرا دولت تاکنون  کوتاهی کرده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  وضعیت کنونی معیشتی کشور را  حاصل ضعف مدیریت دستگاه اجرایی دانست و افزود: چرا استان کرمانشاه با وجود نقش موثر آن در در گردش مالی و ترانزیت منطقه غرب کشور دارای رتبه نخست بیکاری در کشور است و این نشان دهنده عدم عزم جدی دولت در حل مشکلات معیشتی مردم است.

وی با بیان اینکه وقتی در کشور گفته می‌شود باید با فرار مالیاتی برخورد شود دولت سریع به سراغ کوله‌برها و قرار دادن مالیات ارزش افزوده بر درآمد آنها می‌رود افزود: در حالی که افرادی در کشور از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند که به صورت عمده به قاچاق کالا مشغول هستند.

رئیسی با بیان اینکه مردم بدانند که ما در برخورد با فساد خط قرمزی نخواهیم داشت بیان کرد: مطالبه کار و شغل حق قانونی مردم است و کسانی که مدام می‌گویند نمی‌شود و نمی توانیم برای جوانان شغال ایجاد کنیم به صراحت بگویند که نمی‌خواهند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و ما به صراحت می‌گوییم که هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم هم می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و در تمام بخشها، وزارتخانه‌ها بر اساس کار و کرامت عمل خواهیم کرد.