چند درصد کالاهای قاچاق از گمرک وارد کشور می‌شود؟

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره  6 کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: مناظره‌ای که روز جمعه (15 اردیبهشت) برگزار شد مسائل و وجوه مختلفی داشت که نیازمند تامل و تفکر درباره مسائل مطرح شده دارد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول وی که هر دو یک نفر هستند، در مناظره بیشتر شعار می‌دادند، افزود: اینکه ما در خانه یا دفتر خود شعارهایی را به مانند انشاء بنویسیم و در روز مناظره آن را قرائت کنیم واقعا اسم آن برنامه مناظره نیست، مناظره موضوع دارد و باید پیرامون آن صحبت شود.

سخنگوی کمیسیون‌ امنیت‌ ملی مجلس تصریح کرد: کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باید در مناظرات برنامه‌های خود را ارائه کنند و از دادن شعار پرهیز کنند و نباید انشایی که نوشته شده و حتی در برخی مواقع نمی‌توانند  آن را از رو بخوانند و تپق ‌می‌زد را بخوانند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید براینکه نباید در مناظره‌ها تنها شعارهایی را برای جلب رای مردم مطرح کرد، گفت: مباحثی در مناظره‌ها باید مطرح شود که در پشت آنها برنامه وجود داشته باشد و تکلیف منابع آنها نیز مشخص باشد.

نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه رفتارهای غیراخلاقی عجیبی از رئیس‌جمهور و معاون اول وی در مناظره روز جمعه شاهد بودیم عنوان کرد: این خیلی عجیب بود که در مناظره‌ای که میلیون‌ها نفر آن را نگاه می‌کنند آقای روحانی و جهانگیری خلاف اخلاق عمل کنند، این در حالی است که همواره آنها مدعی اخلاق‌مداری هستند و طرف مقابل را متهم به بی‌اخلاقی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بیان کرد: شاهد بودیم که رئیس‌جمهور نامزد ریاست‌جمهوری آینده کشور را متهم به بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید آیا شما درباره برنامه هسته‌ای اطلاعاتی دارید؟ رئیس جمهور روز گذشته فکر می‌کرد در حال مناظره با منتقدانی است که آنها را بی‌سواد‌، کم‌سواد، بی‌خرد‌، بی‌دین و بی‌شناسنامه خطاب می‌کند است و وی فکر می‌کرد که کاندیدای ریاست جمهوری نیز همین‌گونه است.

وی ادامه داد: باید یک نفر از آقای روحانی بپرسد که مگر اطلاعات شما بیشتر از آقای رئیسی است که همه مسائل برجام را می‌داند. رئیس‌جمهور، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که در این مملکت جایگاه داشته را در محضر مردم، بی‌اطلاع خطاب می‌کند که این بی‌اخلاقی است.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه تعجب بنده از معاون اول رئیس جمهور است که در مناظره تلویزیونی اعلام می‌کند که انتخابات این دوره در ایران انتخاب راه از بیراهه است گفت: این گفته آقای جهانگیری به این معنی است که 5 نامزد دیگر متهم به بیراهه بردن کشور پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: چون آقای جهانگیری اعلام کاندیداتوری کرده پس قطعاً رقیب روحانی است و او دیروز روحانی را هم متهم به بیراهه بردن کشور پس از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور کرد که این بحث آقای معاون اول بی‌اخلاقی‌ترین بحث مطرح شده از سوی وی بود.

نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه مشی رقیب‌هراسی که آقای روحانی و جهانگیری در پیش گرفته‌اند مشخص نیست چه هدفی را دنبال می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب گفتند از دو قطبی شدن انتخابات باید اجتناب شود، مشخص نیست چرا رئیس جمهور و معاون اول وی می‌آیند و می‌گویند یا ما یا آشوب و جنگ در کشور و یا سقوط به ته دره و فقط ما هستیم که می‌توانیم کشور را نجات دهیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر اینکه در اظهارنظر 4 کاندیدای دیگر برنامه برای اداره کشور وجود داشت افزود: آقایان میرسلیم، رئیسی، قالیباف و هاشمی‌طباء درباره اشتغال، اقتصاد، فرهنگ برنامه‌های خود را ارائه کردند ولی آقایان روحانی و جهانگیری که دچار خودبزرگ‌بینی شدند فقط شعارهای برای جذب آرا مطرح می‌کردند. البته آنها تقصیر ندارند چون دیگر نمی‌توانند به دلیل عملکرد 4 ساله خود به مردم وعده به‌دهند و مجبور هستند شعارهایی را مطرح کنند که پشت آن برنامه‌ای وجود ندارد.

نقوی حسینی با اعلام اینکه آقایانی که 4 سال کشور دست‌شان بود دوباره وعده 100 روزه می‌دهند که خیلی عجیب است، گفت: آقای رئیس جمهور اعلام کرد طرح کارورزی در اشتغال را در 100 روزه دور دوم دولت اجرایی می‌کند حال باید پرسید چرا این طرح در 4 سال گذشته اجرا نشد؟ یعنی 7 میلیون بیکار کشور در دولت یازدهم اشتغال نمی‌خواستند که طرح کارورزی به ذهن آقای روحانی خطور نکرده بود؟

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه در این دولت اعتقادی به مبارزه با فساد وجود ندارد، تصریح کرد: یک کاندیدایی در رسانه ملی درباره آموزش و پرورش و برنامه‌های خود درباره آن اظهارنظر می‌کند و می‌گوید در شرایطی که معلمان کشور بی‌انگیزه هستند وکسی به داد آنها نمی‌رسد و معلمان گرفتارمسائل مختلف از جمله مسکن، بهداشت،‌ رفاه، بی‌محتوایی کتب درسی هستند در این شرایط خانواده یک میلیون و 100 هزار نفری معلمان می‌شنوند که دختر وزیرشان تاجر است و جنس خارجی وارد می‌کند. مگر مقام معظم رهبری نفرمودند واردات کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود حرام است؟ حتی اگر از مراحل قانونی وارد کشور شده باشد تجارت این کالاها حرام است.

وی با بیان اینکه 80 درصد قاچاق کالا از گمرکات وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: روزانه کانتینر - کانتینر کالای قاچاق از گمرک وارد کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ادامه داد: گفتن این حرف که دختر مظلوم وزیر بیکار بوده و دست به واردات کالا زده نیز یکی از عجیب‌ترین اظهارنظرهای مناظر روز جمعه گذشته بود.

نقوی‌حسینی با اعلام اینکه حدود 7 میلیون بیکار در کشور داریم که حدود 5 میلیون نفر آنها لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا دارند، گفت: روزی یک زن و شوهر که فوق‌لیسانس عمران داشتند به دفتر من آمده بودند و خواهش می‌کردند یکی از آن دو نفر در جایی استخدام شود تا آنها بتوانند اجازه منزل خود را پرداخت کنند آیا آنها انسان نیستند؟ آیا آنها مظلوم و بیکار نیستند؟ آن وقت دختر وزیر که با رانت وزیر جنس قاچاق وارد کشور می‌کند فقط انسان است.

وی افزود: خانواده‌ای که تمام اعضای آن خارج از کشور است و اطلاعات آن در دستان ما است بارها اعلام کرده‌ایم که نمی‌توان سکان وزارت آموزش و پرورش را به او سپرد چون او وزیری تاجر است و به درد وزارت آموزش و پرورش نمی‌خورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، با بیان اینکه در مناظره چهره برخی آقایان برای ملت ایران آشکار شد و مردم فهمیدند که نگاه آنها به جامعه چگونه است، ادامه داد: آنها فردی که حقوق نجومی دریافت می‌کرد را ذخیره انقلاب خواندند به جای آنکه با آن برخورد کنند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه در این دولت 12 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان گرفتار، برداشته شد اما رئیس جمهور و معاون او دیگران را متهم به فساد می‌کنند، افزود: تمام اختلاس دولت نهم و دهم که نمی‌خواهیم از آن حمایت کنیم 3 هزار میلیارد بود اما تنها یک اختلاس که در این دولت تاکنون مشخص شده است 12 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مردم بیدار هستند و خوب نگاه می‌کنند، خاطر نشان کرد: در جامعه به غیر از فضایی که از سوی برخی از وزرا اداره می‌شود و روابط عمومی آنها به خوبی در حال فعالیت انتخاباتی هستند فضای منفی نسبت به دولت ایجاد شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: امروز کسی که مجری قانون است خودش با تمام امکاناتی که در اختیار دارد کار انتخاباتی می‌کند و با بنرها و صدور اطلاعیه‌هایی از سوی روابط عمومی وزارتخانه‌ها و خبرگزاری‌هایش که از بیت‌المال ارتزاق می‌کند به صورت یک‌طرفه در حال تبلیغات برای رئیس جمهور هستند اما مردم هوشیارند و می‌دانند که این دولت، دولت کار و خدمت نیست.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه اعلام اموال 6 کاندیدا نکته مهمی است گفت: این نکته اجرای قانون اساسی و باید 6کاندیدا بیایند و صادقانه به ملت بگویند که خانه‌شان کجاست، چند متر است، چقدر پول دارند، سرمایه‌هایشان کجاست، خانواده‌ها و برادرشان چکار می‌کنند؟

وی افزود: امیدورایم این رویه مرسوم شود و وزرا، مدیران ارشد، نمایندگان مجلس این موضوع را رعایت و اموال خود را به صورت شفاف به مردم اعلام کنند و مردم پس از آن تصمیم بگیرند که چه کسی را انتخاب کنند و پس از آنکه انتخابی داشتند متوجه نشوند که وزیری هزار میلیارد تومان و بیش از 100 شرکت دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه در مناظره روز گذشته امنیت ملی کشور و منابع پایدار امنیت ملی کشور وجه‌المعامله یکی از کاندیداها برای رای‌آوری شد گفت: این وجه‌المعامله قرار دادن خیلی خطرناک است.