سعودی هیزم آتش آمریکا در منطقه شده است

آیت‌الله امامی کاشامی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمیمی (ره) گفت: امام راحل، اسلام را به دنیا ارائه کرد. اسلامی که مرده بود، اسلامی که جز اسم و رسم از او چیزی نبود ولی اسلام را به دنیا ارائه کرد. البته چهره‌ای از حقیقت اسلام رونمایی شد اما اصل آن را شخص امام زمان ارائه خواهد کرد. حقیقتا امام اسلام را از حوزه‌های علمیه خارج و امروز در همه دنیا مطرح می‌شود، یا به عنوان تایید و یا به عنوان مخالفت. هر چه است پرچم محمد (ص) و علی (ع) در دنیا به اهتزاز درآمده است.

وی انتخابات را مورد توجه قرار داد و افزود: ملت در این انتخابات حماسه بزرگی آفریدند. درود به مردمی که به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند و صف‌های طولانی شکل دادند و این جای تشکر و قدردانی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در محفل انس قرآن کریم ادامه داد: مقام معظم رهبری در آن مجلس فرمودند که قرآن تمام پاسخ‌های مشکلات بشر را داده است. عبادت خدا دعوت قرآن است، قرآن به همه دنیا راه زندگی را نشان می‌دهد،  راه زندگی تکیه به خدا است، ایمان به خدا و راه را از خدا بگیریم. 

آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد:‌ پاسخ درست به قرآن این بود که دست از تفرقه برداریم و همه با هم باشیم، از اینکه دولت آمریکا جنایت می‌کند؛ آنها همه ملت نیستند، این که صهیونیست‌ها جنایت می‌کنند همه‌اشان که مردم نیستند، اینکه می‌بینیم در جامعه این همه ظالم و این همه جنایت رخ می‌دهد، تعداد کمی در برابر جمعیت میلیاردی دنیا هستند. قرآن می‌گوید همه باهم باشیم. علت این ناآرامی و ظلم‌ها وخون‌ها یک کلمه است که از خدا بریده‌اند و به دنیا توجه کرده‌اند. باید ملت مسلمان توجه کند. ملت‌ها باید قیام کنند، در برابر ظلم بایستند و این چه نظری است که انسان در دنیا ببیند ترامپ بیایید در خاورمیانه و از ریاض که برمی‌گردد بگوید ما رفتیم صدها ملیادرد دلار از خاورمیانه به آمریکا برگرداندیم. مگر مال آمریکا بود؟ تو غارت کردی؛ حاکم سعودی نوکر توست. شما مال ملت را دزدید.

وی گفت: امت اسلام به هوش بیایید. دولت‌های اسلامی به هوش بیایند. آنها دنیا را ازبین می‌برند. این وضع سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان و عراق است. این آتش را آمریکا را روشن کرده و هیزم آن  را حاکمان سعودی آورده‌اند. دنیای اسلام باید به هوش بیایند و بیدار شود. حاکمان ظالم دست از همراهی با آمریکا بردارند و اینقدر بی‌آبرو نباشند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه به مردم عربستان و دولت‌های عربی می‌گویم که طبق گفته قرآن عمل کنند، اظهار داشت:‌ اینها که می‌گویند حرمین شریفین را مدیریت می‌کنیم به خدا هم معتقد نیستند چه برسد به حرم که اگر معتقد بودند این جنایات را در یمن نمی‌کردند و به داعش و امثال آن پول و امکانات نمی‌دادند و تروریست‌ها را تربیت نمی‌کردند، جهان اسلام باید بیدار شود و به این حاکمان دروغین پاسخ دهد و برخیزند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد:‌ آمریکا داعش را تربیت می‌کند و پولش را از سعودی می‌گیرد و بعد این، آدم‌های بی‌شرم پیام می‌دهند که این ماه مبارک است و باید صلح باشد و نباید تروریست و ترور باشد. شما خودتان تروریست درست کردید. بنابراین ملت ایران می‌داند در چه شرایطی هستند و در این شرایط فقط باید یک نفر سخن بگوید و یک نفر بنویسد و یک ندا بلند باشد و آن ندای شخص ولی امر باشد و بقیه باید پیروی کنند و نداهای مختلف غلط است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی اظهار داشت:‌ آمریکا می‌گوید باید برای بی‌ثبانی ایران اقدام شود، البته 40 سال است که این مزخرفات را می‌گویند اما خدا با دست این ملت به دهانشان زده است، اما دشمن چنین قصدی دارد،  لذا باید کاملا مراقب بود. کشور باید آرام و اطمینان‌بخش و همراه با آرامش باشد و همه رفیق و برادر و خواهر و خدمت‌گذار  باشند و این وظیفه همه ما است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز با اشاره به نزدیک بودن شب‌های قدر گفت: شب قدر، سلام است، "سلامٌ هی حتی مطلع الفجر". در تعبیری نقل شده است که در شب قدر شیطان زنجیر شده است، می‌توان چنین گفت گه قدرت نفوذ شیطان در شب‌های قدر به صفر می‌رسد و این بخاطر رحمت خدا در شب قدر است که گسترده شده تا همه موفق شوند به استغفار و راز و نیاز و گریه.

وی افزود:‌ در شب قدر، انسان دلش می‌خواهد اشک بریزد و توبه کند و خوب می‌توان فهمید که شب قدر با شب‌های دیگر متفاوت است و این عنایت و لطف و رحمت الهی است، بنابراین شب قدر شب مهمی است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این شب‌ها، توجه ما به امام عصر (عج) باشد، اهل توبه و استغفار باشیم.