تردد شورای قبلی تهران با خودروی شخصی و مترو اما هزینه میلیاردی شورای جدید برای خرید پژو و تبلت/ پول را خودشان پرداخت کنند

گروه سیاسی- سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به هزینه میلیاردی شورای شهر تهران برای خرید پژو پارس و تبلت گفت: متاسانه شنیدیم که اعضای شورای جدید شهر تهران هنوز نیامده از بودجه شهرداری برای استفاده شخصی خود برداشت کردند.

وی افزود: طبق قانون شورای شهر یک نهاد افتخاری برای کمک به دولت و هموار کردن مسیر خدمت به مردم است نه اینکه شورای شهر یک منبع درآمد و استفاده شخصی از درآمدها برای یک عده خاص شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: به رغم تاکید قانون مبنی بر افتخاری عمل کردن شورای شهر، این نهاد دچار انحراف شد و به سمت شغل، درآمد و سوء استفاده از بودجه عمومی رفت.

ابطحی با بیان اینکه شورای شهر اول تهران در دست اصلاح طلبان بود، گفت: ما همین رفتارهای شورای جدید شهر تهران را در دور اول شورا در شهر تهران هم مشاهده می کردیم.

وی با بیان اینکه اینگونه رفتارها و سوء استفاده از پول مردم موجب نارضایتی و سلب اعتماد مردم می شود، تصریح کرد: مردم به اعضای شورای شهر برای رفع مشکلات شهری، زیباسازی شهر و معابر و حل مشکلات رای دادند نه برای سوء استفاده از پول هایشان.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: نمی توان با شعار عدالت، توجه به محرومین، رفع مشکلات شهری رای آورد اما بعد از پیروزی در انتخابات از این شعارها عدول کرد.

ابطحی با بیان اینکه نباید با اینگونه رفتارها شوراها را به سمت انحطاط برد، افزود: اعضای جدید شورای شهر تهران به اعضای قبلی انتقاد دارند و نسبت به عملکرد آنها ادعاهایی مطرح می کنند اما خودشان در اول کار، هزینه میلیاردی برای خود انجام دادند.

وی گفت: چگونه مردم برای تعویض یک تاکسی باید وام با سود بگیرند اما آقایان برای خود خودروی صفر با پول مردم می خرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: قطعا همه اعضای 21 نفر شورای شهر تهران خودروی شخصی دارند چرا حاضر نشدند با همان خودرو تردد کنند و حتما باید از بیت المال برای خود خودرو می خریدند.

ابطحی افزود: تعدادی از اعضای قبلی شورای شهر تهران با مترو و خودروی شخصی و حتی با اتوبوس تردد می کردند و از بیت المال برای خود خودروی صفر و تبلت نخریدند.

وی افزود: طبق قانون شورای شهر هر ساله باید از هزینه خود گزارش ارائه کند حال در گزارش می خواهند چه بنویسند.

وی اضافه کرد: بهترین کار این بود در اقدام خدا پسندانه اعضای شورای شهر تهران از گرفتن خودروها و تبلت با هزینه میلیاردی خودداری می کردند یا حداقل خودشان پول را پرداخت کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به بدهکاری شهرداری تهران، گفت: آقایان رقم بدهکاری را هشت تا 20 هزار میلیارد تومان اعلام می کنند. سوال این است که شماها که می گویید شهرداری این مقدار بدهکاری دارد چرا هزینه های بیخودی به شهرداری تحمیل می کنید؟.

ابطحی اظهار امیدواری کرد تا شورای شهر تهران دیگر از اینگونه هزینه ها و برداشتها از پول مردم نداشته باشد.