تخریب قالیباف را به وقتی دیگر موکول کنید!

گروه سیاسی- دولتمردان طی سالهای گذشته متاسفانه بیش از آنکه بر مسیر ترسیم شده به وسیله رهبر فرزانه انقلاب بروند، سعی در تحریف مفهومی اقتصاد مقاومتی داشته اند و سعی کرده اند به هر قیمتی، موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی را نیز در پیوند زدن اقتصاد داخلی با کشورهای غربی تصویر کنند! باور کردن چنین مسئله ای سخت است، اما واقعیت دارد. نتیجه روشن چنین رویکردی، وضعیت کنونی اقتصاد کشور و اعتراضات عمومی مردم است.

به گزارش افکارنیوز، امری که در صورت عدم هوشیاری مردم، حالا می تواند بستر مناسبی برای سوء استفاده ضدانقلاب بوده، بدل به تهدیدی امنیتی شود.

باور به اینکه جنگ روانی علیه رقبای حسن روحانی در اردیبهشت 96،در چنین فضایی هم تعطیل نشود، کمی دشوار می نماید، اما واقعیت دارد! حامیان دیروز روحانی که حالا پشیمانان از رای به روحانی را دسیسه چی معرفی می کنند، سعی دارند با پشت گوش انداختن ناکارآمدی های دولت مستقر، کلیت نظام را مسئول وضعیت اقتصادی مردم در شرایط حاضر معرفی کنند. انگار نه انگار که همین حضرات، تنها چند ماه پیش از این، انتخاب همین دولت را رافع تمامی مشکلات اقتصادی و حتی حل مشکل آب خوردن مردم معرفی کرده اند! شانه خالی کردن از مسئولیت آن اقدامات البته در فضای کنونی، چندان عجیب نیست. بهانه جویی برای حمله مجدد به رقبای حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری اما طبیعتاً در فضای فعلی عجیب می نماید.

ماجرا از این قرار است که محمدباقر قالیباف، چند ماه بعد از خروج از سیبل اصلی حملات تکرارچیان، همین چند روز قبل با حضور در همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس استان‌های مازندران، گیلان و گلستان به سخنرانی پرداخته است. سیاق سخنان شهردار سابق تهران درباره دولت، چیزی جز تکرار انتقادات همیشگی اش از نحوه مدیریت اقصادی آن نبوده است. قالیباف حالا به عنوان یک شهروند عادی که سابقه ای مشخص و روشن در عرصه مدیریت دارد، گفته است:« در عرصه داخلی براین باوریم که شعار مرگ برامریکا در داخل کشور یعنی کار، کار و کار و یعنی خدمت به مردم و یعنی گره بازکردن از مشکلات مردم و این کار امکان پذیر نیست به جز اینکه مردم در صحنه باشند.» شهردار سابق تهران در ادامه می گوید:«اگر من بحث ۴ درصد و ۹۶ درصد را گفتم کاملا مبنای علمی دارد، امروز این ۴ درصد‌ها افرادی هستند که قانون را در این کشور به اسارت گرفتند، با قدرت پست‌ها و افرادی که در اختیار دارند قانون را به راحتی دور می‌زنند و زندگی مردم را له می‌کنند.»

سخنان قالیباف البته تنها به انتقاد نگذشته است. شهردار سابق تهران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همرزمانش می گوید:« تمام گذشته ما مایه افتخار است به آن افتخار کنیم و باید همان مسیر را پیش برویم. ما خدا را داریم عزت و ذلت دست اوست، ناامیدی در فرهنگ اسلامی ما معنی و مفهومی ندارد با همه سختی‌ها و همیشه دیدید پیروزی‌ها زمانی نصیب ما شده که ما به اوج سختی رسیدیم. شما بچه‌های جنگ و جبهه هستید. همان فرزندانی که پدرشان درمظلومیت جنگیدند، امروز به من و شما درس می‌دهد که ناامیدی وجود ندارد قدرت امریکا قدرت پوشالی است. من و شما وعده خدا را دیدیم از این جهت ناامیدی گناه بزرگی است» مسئله اما هیچ کدام از اینها نیست. فی الواقع، مسئله ای که بتواند اتاق عملیات روانی تکرارچیان و جریان انحرافی را همزمان در حمله به شهردار سابق تهران هماهنگ نماید، قاعدتاً نباید چنین تکراری باشد.!

شهردار سابق تهران ظاهراً در بخشی از سخنرانی خود گفته است:« فساد سیستماتیک در کشور که هر روز مشاهده می‌کنیم ریشه اصلی آن در این است که مردم در اقتصاد حضور ندارند.» و حالا در نبود پلاسکو، انتخابات و هزاران بهانه ی خلق الساعه دیگر، همین یک جمله بهانه ای مجدد برای ترور شخصیتی او شده است. منتقدان می گویند وجود کلمه «فساد سیستماتیک» در سخنرانی قالیباف، علیرغم نفی وجود فساد سیستماتیک در کشور توسط رهبر انقلاب، دلیلی بر مخالفت شهردار سابق با دیدگاه های رهبر انقلاب است. من معتقدم دامن زدن به اختلافات اینچنینی اساساً روحیه ای بیمارگونه در نقل خبر را می طلبد، با این حال جالب است بدانیم منتقدان شهردار سابق تهران در این فقره، همزمان معتقدند احمدی نژاد هنوز در خط ولایت حرکت می کند و مشغول مبارزه با استکبار جهانی است! و آن دیگران نیز که در بمباران رسانه ای قالیباف ید طولایی دارند،  اعتقاد دارند دولت در مسئله برجام، با هماهنگی کامل رهبری عمل کرده است!

ظاهراً حجم ترور شخصیتی شهردار سابق تهران در فضای انتخابات، ناکافی بوده و هر کدام از جماعت تکرارچی و انحرافی، حالا با انگیزه ای متفاوت سعی دارند باز هم با تخریب قالیباف، خاطر خود را به نوعی تشفی دهند. مردی که یکساله 100 کیلومتر مترو در تهران ساخته و تنها مدیر اجرایی کشور محسوب می شود که عملکردش با لفظ مدیریت جهادی از سوی رهبر انقلاب مورد تکریم قرار گرفته است، ظاهراً حالا در نبود معرکه پلاسکو نیز می تواند سوژه خوبی برای لاشخوران سیاسی باشد. بر این اساس خوب است خدمت لشکر تخریبگران انحرافی و تکراری عرض شود: تفاوت دیدگاه قالیباف و رهبر انقلاب در مسئله وجود یا عدم وجود فساد سیستماتیک در کشور ظاهراً چندان نمی چسبد. چطور؟ عرض می کنم! چنان مدعایی پیش از این، در مورد احمد توکلی یکی از شناخته شده ترین فعلان ضدفساد کشور نیز مطرح شده بود. 

توکلی اما به منتقدان گفته بود تفاوت لفظی بین سخنان او و رهبری، دلیلی بر تفاوت دیدگاه او و رهبر انقلاب در این فقره نیست. توکلی با بیان اینکه رهبر انقلاب، «سیستمی» را به معنای فساد فراگیر و خودفزاینده گرفتند، می گوید:«با این تعریف، بنده هم همین نظر را دارم و میگویم سیستمی نیست.ولی تعریف دیگری در علم اقتصاد سیاسی هست که میگوید وقتی فساد به دستگاههای مسئول حفظ سلامت جامعه و مسئول مبارزه با فساد، برسد، دیگر سیستم به طور طبیعی از خودش دفاع لازم را انجام نمیدهد و باید فکر نوی در مبارزه برگزید. نه آن که کل سیستم فاسد است وخود فاسدپرور است.» حالا اما جماعت طرفدار حلقه انحرافی و پیاده نظام تکرارچیان در شبکه های اجتماعی، با نیت خوانی سخنان قالیباف، به قصاص پیش از محاکمه وی مشغول شده اند. انحراف اذهان از موضوعات و دغدغه های اصلی جامعه البته ممکن است در مقاطعی چون انتخابات جواب دهد، حالا اما امکان تحقق چنین موضوعی بسیار اندک است. دوستان پرتلاش؛ لطفاً با دقت بیشتری به ترور شخصیتی نیروهای انقلاب بپردازید!