استفاده سیاسی از همه چیز

 گرانی ، بیکاری ، رکود و عمل نکردن به وعده ها کلید واژه هایی است که دیگر کلید واژه نیست، بلکه اینها امروز عواملی شده اند که مردم را وادار به اعتراض کرده اند.

آن هم نه اعتراض به قانون اساسی، ولایت فقیه و هر آنچه که مربوط به این مبانی اساسی است . بلکه اعتراض به نحوه اداره مسائل اجرایی کشور، ولی متاسفانه افرادی که باید پاسخگو باشند در حالی که خود ابتدا بازیگر نقش اپوزوسیون بوده اند امروز به منحرف کننده افکار عمومی تبدیل شده اند.

به نحوی که بجای پاسخ گفتن به اعتراضات بحق مردم در پی همانندسازی اعتراضات با فتنه 88 هستند این فرایند می تواند چند بعد برای طرفی که مایل است مسئله را اینگونه جلوده دهد داشته باشد.

اول اینکه قبح فتنه و فتنه گری شکسته شود یعنی بگویند طرف شکست خورده اگر در انتخابات دست به اغتشاش نزد به این دلیل بود که انتخابات را خودشان برگزار کردند، اگر اعتراض می کردند گل به خودی زده بودند، ولی حالا با بهانه ای دیگر همان کار را می کنند، پس اگر رهبری فتنه گران را بی حیا و طرف شکسته خورده انتخابات گذشته را نجیب خواند، این مفاهیم با این افراد همخوانی ندارد یعنی نه فتنه گر در واقع فنته گر است و نه فرد نجیب دارای نجابتی اصیل است بلکه همه مثل یکدیگریم فقط این شرایط است که می طلب که هر کسی چه نقشی را ایفا کند. پس مفاهیمی مانند فتنه گر ،فتنه و مسائلی از این دست اصالتی ندارند .

ایشان برای اثبات سخنان خود نیز می گویند:« چرا این اعتراضات در زمان احمدی نژاد نبود.» در جواب این را باید گفت هرچند احمدی نژاد در بسیاری از مواضع قطعا به صواب نمی رود ولی در عملکرد اجرایی باید دید مردم از او چه دیدند که اعتراض نکردند.

او فرهنگ سفرهای استانی را باب کرد و مردم بعد از سالها رییس جمهور را در دسترس یافتند . به پرداخت یارانه مبادرت کرد. مسکن مهر را ساخت  غنی سازی را به 20 درصد رساند و... حال باید دید مردم امیدوار که فکر می کردند همه این مواهب را خواهند داشت به اضافه ی ارتباط آزاد با عالم _هرچند در زمان احمدی نژاد سران کشورهای زیادی بخاطر اجلاس غیر متعهد ها وارد ایران شدند و نشان داده شد که منزوی نیستیم _ ولی حالا قرار است یارانه قطع شود بنزین گران شود برجام بنا به گفته دوستان عملا دستاوردی نداشته است _مگر اینکه سایه جنگ خیالی را از سر مردم ایران برداشته باشد_امروز هم بوئینگ اعلام کرد که تابع سیاست های دولت امریکا در قبال ایران است.

پس مردم حق دارند نگران باشند و البته معترض، البته این هم که عده ای حتما در این میان به شعار علیه اصل نظام هم پرداختند و امثال مریم رجوی و رژیم اشغال گر قدس نیز ذوق مرگ شدند شکی نیست ولی این دلیلی بر عدم پاسخگویی، انحراف افکار عمومی و استفاده سیاسی برای ضربه زدن به رقیبی که شاید رقیب احتمالی در دوره های آتی باشد نیست.

دوستان باید بدانند بزرگترین رقیب آنها عملکردشان است عملکردی که حتی سلبریتی ها را نیز آزرده کرده است هرچند نه آزردنی از جنس آزردگی مردم، که غم نان و شغل و درمان و... است  بلکه آزردگی برای عوارض خروج از کشور ! که البته آنهم برای خودش آزردگی است خاص!  هرچه باشد سلبریتی هستند دیگر .

بگذریم آدرس غلط دادن و خط و نشان کشیدن مشکلی را حل نمی کند یادم هست که زنده باد مخالف یکی از شاه بیت های انتخابات بود و نیز ادب مرد به از دولت او و... باید دید چگونه به این شعار ها پایبند می مانند تاریخ به شما می نگرد هم برای گذر از مشکلات و هم در برخورد با صدای اعتراض.