مخالفت نمایندگان مجلس با حذف فله‌ای یارانه‌بگیران

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بررسی بودجه 97 در مجلس،‌ گفت: مشکلاتی همچون رکود و بیکاری و امثال آن از واقعیت‌های جامعه امروز ما است و با توجه به اینکه بودجه تاثیر مهمی بر موضوعاتی همچون اشتغال، خروج از رکود و مقابله با تورم و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر دارد؛ لذا باید دقت شود بودجه‌ای به تصویب برسد که جهت‌گیری آن در مسیر رفع مشکل بیکاری و رکود در کشور باشد.

وی افزود: اگر در بودجه یک جراحی انجام نشود یقینا در سال 97 ما شاهد استمرار مشکلاتی همچون بیکاری و رکود خواهیم بود. لذا باید بودجه در مجلس به تصویب برسد که جهت‌گیری آن رفع مشکل بیکاری و حمایت از تولید و صادرات و تقویت اقتصاد مقاومتی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ... باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر در بودجه 97، اظهار داشت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دهک‌هایی از جامعه که درآمد آنها بالا است باید یارانه آنها حذف شود و نه اقشار آسیب‌پذیر جامعه، قبلا مجلس اصرار داشت که یارانه دهک‌های بالا حذف شود اما آقایان می‌گفتند که ما اطلاعات کافی برای شناسایی این افراد را نداریم و اقدامی برای حذف یارانه اقشار ثروتمند نکردند و اگر هم اقدامی برای حذف یارانه‌ها صورت گرفته به صورت فله‌ای بوده و تعدادی از افرادی هم که مستحق دریافت یارانه بوده‌اند، یارانه‌ آنها نیز قطع شده است.

سعیدی با بیان اینکه مجلس با حذف فله‌ای یارانه‌ یارانه‌بگیران مخالف است، خاطرنشان کرد: این نگرانی در جامعه وجود دارد که حذف‌ یارانه افراد نیازمند هم قطع شود و من معتقدم که در حذف یارانه‌ها نباید به این شکل عمل کرد.

وی افزود: امروزه تنها کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیاز به یارانه ندارند بلکه بالای 6-5 میلیون جمعیت را ما داریم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما مستحق  دریافت یارانه هستند و حتی به نان شب خود نیز محتاجند و با مشکلات عدیده‌ای در زندگی‌شان مواجه هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اثر رکود اقتصادی در کشور بسیاری از افراد که پیش از این خودشان خیر بودند و به دیگران کمک می‌کردند امروز خودشان دست نیاز به سوی این و آن دراز می‌کنند، اینها واقعیت‌هایی است که موجب  ایجاد نگرانی شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در بحث افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نیز در قانون آمده که در آمد حاصل از این افزایش قیمت باید در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر یعنی افزایش یارانه نقدی این افراد و در مسیر تولید اعم از کشاورزی و صنعت هزینه شود.

وی افزود: در بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی و از جمله بنزین باید به گونه‌ای عمل شود که نتایج آن منجر به ایجاد تورم در جامعه شود و باعث بروز آسیب‌های جدیدی در جامعه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اکثر نمایندگان با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مخالفند، گفت: مجلس با متن لایحه دولت در بودجه 97 درخصوص افزایش قیمت‌های انرژی موافقت نخواهد کرد و تغییراتی در آن اعمال خواهد کرد.