جلیلی: منطق اعتماد به آمریکا استحکامی ندارد

سعید جلیلی عصر امروز در همایش بزرگ ۴ دهه ایستادگی در پرتو گفتمان انقلاب اسلامی که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم که این توفیق را پیدا کردم که در این ایام مبارک، ماه رسول گرامی (ص) در جمع مردم این شهر، محبان پیامبر و خاندانش حضور پیدا کنم.

وی گفت: باید برای همه ما لازم، مهم و جدی باشد که امروزه هر یک از ما چه وظیفه و رسالتی برعهده داریم؛ اگر فرد فعالیتی انجام می‌دهد باید به گونه‌ای باشد که حداقل خودش رضایت داشته باشد تا روزیکه خدا از او سئوال کرد، احساس کند درست عمل کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی تصریح کرد: انسان اگر کار و تلاشی انجام می‌دهد باید به‌صورت شایسته و در زندگی مسیر درست را انتخاب و دنبال کند و در مشورت و هم‌اندیشی‌ها مشخص شود که آیا کار انجام شده مفید و موثر است یا خیر.

خود آمریکایی‌ها به اقتدار و عظمت ایران اذعان کرده‌اند

وی با بیان اینکه امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم، گفت: ملت ایران چهار دهه در برابر دشمنان مقاومت کرده‌اند و به برکت انقلاب اسلامی تا بسیاری از باور‌های دینی خود را تجربه کنیم، این اظهارات خود دشمن است که مردم ایران با انقلاب اسلامی حیات و هویت جدید پیدا کرده‌اند.

جلیلی افزود: خود آمریکایی‌ها اذعان کرده‌اند که ایرانیان نه تنها بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا توانسته‌اند موفق شوند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به‌معنای یک انتخاب اسلام، توسط مردم است، اظهار کرد: ابتکار ملت ایران در این دوره همین مفهوم جمهوری اسلامی بود، مردم در این دوره پای کار آمدند و اسلام را مبنای دین، زندگی، سبک زندگی و حکومت انتخاب کردند

روایت "جلیلی" از خانواده‌های معظم شهدای بانه و مریوان

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور دو روزه خود در استان کردستان گفت: در شهرستان مریوان خانواده شهدا داریم که ده شهید را تقدیم انقلاب کرده، وقتی در بانه حضور پیدا کردیم دیدیم خانواده‌ای ۳۶ شهید تقدیم نظام کرده‌اند و به این کار افتخار می‌کردند.

وی اضافه کرد: در کردستان علمایی پیدا می‌شوند که با همه وجود جانشان را فدای انقلاب می‌کنند که این خیلی ارزشمند است و سبب می‌شود که دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: در هفته گذشته در محله دمشق شایعه شد که از سلاح شیمیایی استفاده شده که بعد از آن سه قدرت دنیا حمله کردند و اذعان می‌کردند که برایمان مهم بوده، اما مردم این منطقه، سردشت و حلبچه مورد آماج بدترین حملات شیمیایی قرار گرفتند، اما بیانیه‌ای ندادند.

وی گفت: دشمنان هر چه داشته‌اند برای نابودی کشور به کار بستند، اما سئوال اینجاست که چرا نتوانستند موفق شوند، چون مردم مقاومت می‌کردند و روستا را ترک نمی‌کردند و امروز نیز با شجره طیبه بسیج و تمدن جدید در عرصه‌های مختلف روبه‌رو شده است.

مردم ایران، "اسلام" را باور دارند

جلیلی افزود: دشمنان می‌دانند اکه امروز با یک تمدن جدید، دارای ایده و الگو در عرصه‌های مختلف روبه‌رو می‌شود و یک قدرت از جنس نرم‌افزار است چراکه آن‌ها تمام سخت‌افزارهایشان را در بدترین شکل که جنگ‌افزار نخستین گزینه آنان بود، به کار بردند، اما نتوانستند در این نبرد بر این نرم‌افزار غلبه پیدا کنند.

وی اظهار کرد: حزب‌الله شیعه با همین الگو توانست جنوب لبنان را آزاد کنند، حماس لبنان با همین الگو توانست در جنگ ۲۲ روزه موفق و پیروز شود، بنابراین زماینکه جهان اسلام خودش را پیدا و دعوت خداوند را اجابت کند، روند پیروزی‌های رژیم صهیونیستی، روند شکست می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم ایران، اسلام را باور دارند و دین را مایه حایت می‌دانند و وقتی دشمن این عظمت را می‌بیند به‌دنبال از بین بردن آن هستند، که باید مردم این همبستگی را حفظ کنند.

جهان اسلام باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشد

وی گفت: دشمنان در ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای برعیله ایران فعالیت می‌کنند، اما سئوال اینجاست آیا برای اوقات فراغت مردم این کار را می‌کنند، آن‌ها می‌فهمند مادامیکه این پیوستگی، همبستگی و وحدت محور اسلام باشد، این قدرت کنونی ایران وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دشمنان می‌خواهند در ایمان، موفقیت و دستاورد‌های ملت تردید ایجاد شود و خود "ترامپ" اذعان کرد که تمام توان خود را برای نابودی سوریه به‌کار بردیم، اما موفق نشدیم چراکه جمهوری اسلامی در مقابل ما بود.

وی با اشاره به اهداف و توطئه‌های دشمنان ادامه داد: جهان اسلام باید هوشیار باشد و وظیفه فعال فرهنگی برطرف کردن ابر‌های تردید است و باید روی آن کار شود چراکه در دورانی که بزرگ‌ترین موفقیت‌ها در حال شکل‌گیری بوده و حزب‌الله شیعه در جنگ ۳۳ روزه و حماس سنی در جنگ ۲۲ روزه موفق می‌شود، آنان به‌دنبال ایجاد اختلاف هستند.

حزب‌الله با تمام قدرت از جهان اسلام و فلسطین دفاع می‌کند

جلیلی با بیان اینکه حزب‌الله با تمام توان و قدرت از جهان و آرمان اسلام و فلسطین دفاع می‌کند، افزود: جهان اسلام نباید به دشمنان اجازه بدهد که در قدرت موجود تردید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که جوانان از گفتمان انقلابی فاصله بگیرند، اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جوانان از گفتمان انقلابی فاصله بگیرند، امروزه در مرحله مهمی قرار گرفته‌ایم و عربده و فریاد‌های دشمنان به‌معنای این بوده که اقتدار ایران در دنیا ثابت شده و ریشه دوانده است و خودشان قدرت و عظمت نظام را فهمیده‌اند.

جلیلی افزود: سئوال اینجاست که اگر در این ۴۰ سال ما موفق نبوده‌ایم چرا دشمن این همه عربده می‌کشد؟ فریاد‌های دشمن نشان از ریشه دواندن اقتدار ما دارد، دشمن ۵ قرن با گفتمان غربی کار کرده و هیچ رقیب گفتمانی نداشته، اما اکنون جوانانی ظهور کرده‌اند که هر اراده‌ای بکنند، موفق می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دفاع از حقوق هسته‌ای به منزله دفاع از حقوق همه ملت است، گفت: سال گذشته رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان نظام تاکید فرمودند که مراقب باشید دشمن در محاسبه شما اخلال ایجاد نکند.

وی عنوان کرد: اگر تردید‌های ایجادشده از سوی دشمنان را برطرف نکنیم همین باور، ایمان، پشتیبانی و خلق حماسه‌های بزرگ سست می‌شود، بنابراین باید به توطئه‌های دشمنان توجه کنیم و بدانیم اولویت‌ها و خط مقدم کدام هستند.

فعالان فرهنگی نسبت به مشکلات کشور بی‌تفاوت نباشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه به‌معنای غبارآلوده شدن است، خاطر نشان کرد: برخی اوقات غباری برپا می‌شود که شما نتوانید حقیقت‌ها، موفقیت‌ها و دستاورد‌ها را ببینید، بنابراین باید فعالان فرهنگی برای رفع مشکلاتی همچون بیکاری به میدان بیایند و در حد بضاعت خود بی‌تفاوت نباشند.

جلیلی با تاکید بر اینکه باید نسبت به روند و اولویت‌های کشور هوشیار باشیم، افزود: وقتی مسئولی کار خوبی انجام می‌دهد باید به کمک وی برویم، او را تقویت کنیم چراکه وظیفه داریم، نباید یک روز را از دست بدهیم.

وی اظهار کرد: فعالان فرهنگی باید در موضوعات مختلف به رفع مشکلات کمک کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جوانان کشور در دوران جنگ تحمیلی اجازه نداند یک وجب از خاک کشور به یغما برود، خاطر نشان کرد: آیا همین جوانان نمی‌توانند در عرصه صنعت، کشاورزی و اقتصادی موفق شوند، چرا باید برای یک جوان کلی تلاش شود تا حق کوله‌بری بگیرد چرا نتواند صادرکننده عمده و از فرصت مرز‌ها استفاده نکند.

باید بازارچه‌های مرزی به دروازه‌های صادرات تبدیل شود

وی تاکید کرد: باید بازارچه‌های مرزی به دروازه‌های صادرات تبدیل شود، می‌توان روی این کار‌ها فکر کرد تا جوان کردستانی بتواند یک صادرکننده فعال شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید باور‌های دینی، فرهنگی و انقلابی که داریم تقویت شود و از این فرصت به بهترین شکل استفاده و هوشمندانه برای مبارزه با فساد، فقر و تبعیض تلاش کنیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد برجام که امروز باید برای ملت تبیین شود این است که منطق اعتماد به آمریکا استحکامی ندارد و نباید دوباره تکرار شود.