نگاه شورای شهر تهران درآمدی است تا خدمت رسانی/فقدان استراتژی و برنامه مدون

گروه سیاسی- محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری تهران گفت: از زمان شروع بکار اصلاح طلبان در شورای شهر تهران شاهد فرصت سوزی هستیم و متاسفانه باید گفت که 9 ماه فرصت خدمت از مردم گرفته شد.

وی افزود: انتظار این بود که اصلاح طلبان به شعارهای انتخاباتی خود عمل می کردند و بجای پرداخت به مسائل سیاسی، برای رفع مشکلات کلانشهر تهران برنامه ریزی می کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: اعضای شورا می توانستند در 9 ماه گذشته، مشکلات شهر را شناسائی و در جهت رفع آن برنامه ریزی کنند.

پورمختار تاکید کرد: انتخاب یک شهردار قوی و با انگیزه می توانست بخشی از دغدغه ها را رفع کند که متاسفانه این اقدام هم انجام نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استراتژی و برنامه مدونی از سوی اعضای شورا و شهرداری تهران ارائه نشده، تصریح کرد: نگاه به عملکرد شورای شهر تهران نشان می دهد که آنها درگیر مسایل حزبی، سیاسی و جناحی خود هستند و در این زمینه با همدیگر اختلافات اساسی دارند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان انتخاب شهردار تهران ما این اختلافات را به وضوح دیدیم و همین موضوع باعث شد تا مدتی پایتخت بدون شهردار باشد.

پورمختار گفت: اجرای برخی طرح ها از سوی شهرداری نشان داد که آنها نگاه درآمدی به مسائل اجتماعی و رفاهی دارند.

وی افزود: بعنوان مثال در جریان طرح ترافیک شهر تهران دیدیم که آنها در کنار این موضوع به رفع آلودگی و کاهش ترافیک توجه ندارند بلکه می خواهند از مردم برای تردد در سطح شهر پول بگیرند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تاکید کرد: شورای شهر در حوزه اجتماعی و شهرسازی باید دقت نظر داشته باشد و با اجرای برنامه های دقیق اثرگذاری بیشتری در مسائل اجتماعی و شهری داشته باشند.

پورمختار اضافه کرد: با توجه به اختلافات اساسی که در بین اعضای شورا وجود دارد، اگر این اختلافات ادامه یابد قطعا شاهد تکرار همان اتفاقات شورای دور اول خواهیم بود.