همت مجلس برای برکناری تیم اقتصادی دولت

 احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن قم که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: صنعتگران و فعالان اقتصادی در شرایط امروز کشور در جبهه و خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قرار دارند.

وی با اشاره به رسالت‌های دولت در عرصه اقتصاد افزود: بخش عمده‌ای از مسئولیت مبارزه و مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان بر عهده دولت بوده و فرماندهی این جبهه نیز در وهله نخست به دولت واگذارشده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی در هیئت‌رئیسه برای چاره‌اندیشی‌های اقتصادی در شرایط  فعلی اقتصادی کشور تشکیل‌شده است، جلساتی با گروه‌های خودروسازی، دانشجویان و اساتید مختلف دانشگاه‌های کشور برای تدابیر اقتصادی تشکیل‌شده که درمجموع 24 مواد و تدبیر ویژه در آن گنجانده‌شده است.

وی با تأکید بر برخی از تدابیر اندیشیده شده در جلسات اخیر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حمایت از تولید داخلی و کاهش مالیات بر عملکرد، بازار بورس و سرمایه، بانک‌ها، تأمین کالاهای اساسی مردم و بازار سکه و ارز در جلسات مختلف بررسی‌شده نظرات مثبتی درباره آن‌ها اندیشیده شده است.

امیرآبادی با تأکید بر سیاست‌های کلان دولت در حمایت از اقدامات اقتصادی دولت ابراز کرد: برنامه و پیشنهادات مجلس شورای اسلامی در مواد 24 گانه اخیر به دولت ابلاغ می‌شود و اگر مشکلی قانونی وجود داشته باشد مجلس مسیر اجرایی شدن مصوبات را تسهیل می‌کند.

وی اشاره به وجود خلأهای قانونی زیاد درزمینهٔ فعالیت‌های اقتصادی کشور تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین جدید و حمایت از قوه قضائیه در برابر افرادی که از شرایط اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و ظلم به ملت را روا داشته برخورد می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مبحث نظارت مجلس شورای اسلامی به‌صورت روزانه از دولتمردان  گزارش‌های اقتصادی را طلب کرده و از روند اقدامات دولتی کاملاً مطلع می‌شود، در تحریم‌های جدید وضعیت کشور درزمینهٔ بنزین با افتتاح و راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس  با استاندارد یورو 5 و  ظرفیت تولید 90 میلیون لیتر به‌صورت روزانه بهتر شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه برخی واحدهای پتروشیمی کشور تأکید کرد: برخی از واحدهای پتروشیمی با سیاست‌های اقتصادی خود در حق ملت اجحاف کرده و ارزهای دولتی را به کشور بازنمی‌گرداند، در مسئله سودهای بانکی و معوقات بانکی باید گشایش‌های جدیدی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: تأمین اجتماعی باید در وضعیت کنونی ایثار کرده و از سخت‌گیری‌های سابق ممانعت به عمل آورد، درزمینهٔ ثبت سفارش باید نهایت دقت نظر انجام‌شده و از واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی جلوگیری به عمل آید.

امیرآبادی با تأکید بر همت مجلس شورای اسلامی در برکناری تیم اقتصادی دولت ابراز کرد: تیم اقتصادی دولت توانایی حل مشکلات کشور را ندارد، مجلس شورای اسلامی در تغییر تیم اقتصادی دولت حاضر به عقب‌نشینی نیست، دولت باید لجاجت را کنار گذشته و تیم اقتصادی ناکارآمد فعلی را تغییر دهد.