درخواست محمدی‌عراقی از رئیس‌ دستگاه قضا

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی سریع به موضوع سوء‌استفاده از ارز یارانه‌ای و ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای لوکس خارجی شد.

متن  این نامه به این شرح ذیل است:

محضر مبارک حضرت آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی (دام الله تأکیداته)

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تقدیم احترام و عرض تبریک هفته قوه قضائیه و سپاس از دغدغه‌ها و حساسیت‌های همیشگی حضرتعالی به‌ویژه در رعایت بیت‌المال و حقوق عامه همانطوریکه مستحضرید فسادها و سوء‌استفاده‌های بزرگ خصوصاً اینکه قبل از رسیدگی حقوقی و قضایی خبر آن به رسانه‌های عمومی می‌رسد در افکار عمومی بزرگترین خطر برای اعتماد عمومی و ضربه‌ای هولناک به اصل عدالت اجتماعی است که مهمترین هدف همه پیامبران و فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی است. اخیراً پس از شایعات و کش و قوس‌های فراوان دو خبر سوء استفاده بسیار بزرگ به تیتر اول مطبوعات کشور تبدیل شده است.

1- سوء استفاده شرکتهای دولتی و خصوصی وارد کننده که با ثبت سفارش فراوان و استفاده از ارز یارانه‌ای در شرایط سخت کشور پس از گرفتن ارز دولتی یا اصلا کالایی وارد نکرده‌اند یا کالاهای سودآور به جای کالاهای ضروری وارد کرده و با قیمت روز آزاد به فروش رساندند.

2- ثبت سفارش خودروهای لوکس خارجی که به صورت غیرقانونی و طبق آخرین اعلام با خیانت یکی از کارکنان مرکز توسعه تجارت که مربوط به وزارت صنعت و معدن است میلیاردها سود استفاده شده است.

اینجانب به عنوان عضو کوچک مجلس خبرگان و مردم شریف استان رنجدیده کرمانشاه که متأسفانه هم اکنون بالاترین آمار بیکاری جوانان را دارد استدعا دارد دستور فرمایید ه صورت فردی و دقیق و در اسرع وقت با همکاری وزیر محترم صنعت که بحمدلله از نیروهای مؤمن؛ انقلابی و امین و امتحان پس داده است، هرچه سریعتر به مسائل فوق رسیدگی شود و اگر قصوری متوجه مسئولین نیست که امیدوارم این‌گونه باشد به اطلاع مردم برسد و با مجرمین با اشد مجازات ممکن برخورد شود و به قول فرمایش امیرالمومنین( اگر به کابین زنان رفته باشد باز پس گرفته شود و به بیت المال برگردانده شود) و اگر از ناحیه مسئولی کوتاهی وجود داشته باشد به صورت رسمی عذرخواهی شود و خسارتهای وارده با حکم عادلانه جبران شود.

لازم به ذکر است تنها با حکم عادلانه یا توضیح قانع کننده، اعتماد عامه و آرامش عمومی که بزرگترین سرمایه کشور و انقلاب اسلامی پس از لطف و عنایت الهی است، بازخواهد گشت.

امید است با دستور اکید و پیگیری لازم زمان رسیدگی آنقدر طولانی نشود که شهد شیرین عدالت در کام مردم عزیز تلخ شود.

سایه پربرکت پرچمدار عدالت و مبارزه با فساد مستدام باد.

محمود محمدی عراقی