اخطارهایی که دیروز مجلس به دولت داد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی دیروز مجلس این تذکرات را به شرح زیر قرائت کرد:

سید مصطفی ذوالقدر به وزیر کار: اقدام لازم برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی شرق استان

هادی قوامی به وزیر اقتصاد: جلوگیری از برگزاری واگذاری دو شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به دلایل اجتماعی و خاص بودن تکنولوژی در شرایط تحریم

سیدتقی کبیری به وزیر بهداشت: علت عدم تخصیص کامل اعتبار به پروژه کیلنیک تخصصی و مرکز تشخیص سرطان خوی، همچنین در تذکری دیگر به وزیر بهداشت: چرا انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی خوی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت نمی‌گیرد.

احمد سالک به رییس‌جمهور و وزیر نیرو: اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب، اجازه ندهید بحران آب شرب و بحران آب کشاورزی به فتنه آب تبدیل شود. ضرورت دارد که اقدام فوری صورت گیرد.

جواد کاظم‌نسب به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم اعطای مطالبات فرهنگیان با توجه به تاکیدات قانونی و تذکرات مکرر

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب به رییس‌جمهور: تذکر به وزیر آموزش و پرورش که به زبان مادری توهین کرده است.

محمد قمی و علی‌اکبر کریمی به رییس‌جمهور: توجه لازم به مسائل اقتصادی و معیشت مردم و جلوگیری از گرانی

محمد قمی به وزیر راه: تکمیل کمربندی پاکدشت، به وزیر جهاد کشاورزی: توجه به مساله خوراک دام، طیور و ساماندهی لازم، به وزیر کار: رسیدگی به وضع بهداشت و درمان بیمه شوندگان پاکدشت و احداث بیمارستان درمانی

الیم یارمحمدی به وزیر نیرو: قطعی مداوم برق در شهرهای استان سیستان و بلوچستان و زاهدان قابل قبول نیست، به وزیر نفت: علت کندی عملیات اجرایی لوله‌کشی شهر زاهدان بررسی شود.

پروانه مافی به وزیر جهاد کشاورزی: علت واردات بی‌رویه کود شیمیایی علیرغم وجود ظرفیت‌های تولید داخل چیست، به وزیر دفاع: علت عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حوزه معاونت‌های وزارت دفاع چیست؟

حسین نیازآذری به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو: با توجه به شرایط نامناسب آب و هوا تمهیدات لازم برای کشت دوم برنج برای تامین امنیت غذایی در کشور فراهم شود.

سیدناصر موسوی لارگانی به وزرای نیرو و کشور: لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های صنعتی و کشاورزی، آب‌بر در حوزه بالادست زاینده‌رود و برخورد با متخلفین، به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم حل سریع مشکل آب باغات شهرستان فلاورجان و جلوگیری از خشک شدن درختان باغات، به وزیر کار و وزیر ورزش: ضرورت اقدام سریع در راستای تامین بودجه لازم برای باشگاه ذوب‌آهن اصفهان و حمایت از مدیریت این باشگاه و جلوگیری از به حاشیه رفتن این باشگاه.

عزیز اکبری و محمدجواد کولیوند به وزیر کشاورزی: دستور حل مشکل مالی موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان و پرداخت مطالبات مردم از سوی بانک کشاورزی.

شمس‌الله شریعت‌نژاد به وزیر نیرو: چرا برای آبرسانی شهرستان‌های تنکابن و عباس‌آباد بررسی لازم انجام نمی‌شود.

فرهاد فلاحتی به وزیر نیرو: خاموشی برق امروز به دلیل خاموشی برنامه شما است، چرا ظرفیت نیروگاه‌ها را افزایش ندادید تا عرضه و تقاضا هماهنگ شود؟

علی ساری به وزیر نیرو: عدم پیگیری کافی در خصوص نیروگاه حمیدیه، عدم پیگیری وزارت نیرو در خصوص آب شرب روستایی، به وزیر کشاورزی: علت عدم پاسخگویی در این وزارتخانه در خصوص منابع طبیعی.

صدیف بدری به وزیر آموزش و پرورش: چرا قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس اجرایی نشده است.

محمدرضا ملکشاهی راد به وزیر نیرو: بی‌توجهی در پرداخت معوقات کارکنان آب و فاضلاب روستایی استان لرستان، به وزیر امور خارجه: پیگیری آزادی بی قید و شرط آقای اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی در آلمان

علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور و سهیلا جلودارزاده به وزیر آموزش و پرورش: تجدیدنظر در تصمیم تغییر مدیرکل زحمتکش و پرتلاش شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش

عباسعلی پوبافرانی به وزیر جهاد کشاورزی: علت افزایش قیمت نهادهای ذرت و سویا

عین‌الله شریف‌پور به وزیر کشور: مرزنشینان تا چه زمانی منتظر جابجایی روستاییان واقع در نوار مرزی باشند، برای مرزنشینان نسخه‌ای بپیچید تا شاهد رفع فقر و هرگونه محرومیت باشیم، به رییس‌جمهور: رفع تبعیض ناروا، بر اساس مفاد بند ۹ اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه خودروهای با پلاک‌های مناطق آزاد کشور به جز منطقه آزاد ماکو به مرکز استان تردد می‌کنند، دستور دهید مصوبه ۱۱ /۱۲ /۹۲ از عدد ۳۰ کیلومتر به ۲۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند تا تردد دارندگان پلاک منطقه آزاد ماکو به مانند دیگر مناطق از این حق برخوردار شوند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد به ریس‌جمهور: رسیدگی به وضع فرش ماشینی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به دلیل نبود مواد اولیه.

محمد کاظمی به وزیر آموزش و پرورش: اصلاح احکام کارگزینی فرهنگیان بر مبنای ۲۰ درصد تصویبی در قانون بودجه سال ۹۷ و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان و حذف مبلغی که به عنوان سختی کار در حقوق آنها کسر شده است.

ناصر شریفی به وزیر نیرو: خاموشی‌های مکرر برق در استان هرمزگان که از گرم‌ترین روستاهای کشور هستند، چاره‌ای بیندیشید.

علیرضا سلیمی به رییس‌جمهور: توزیع افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، اجاره مسکن، دارو، مواد غذایی و سایر اقلام.

علیرضا سلیمی و احمد سالک به وزیر نیرو: قطع و وصل مکرر برق موجب وارد شدن خسارات فراوان به مردم و بخش صنعت و کشاورزی شده است، نحوه پرداخت خسارت مردم را تعیین کنید، به وزیر آموزش و پرورش: توضیح رفتارهای خلاف شرع در آزمون المپیاد زیست شناسی در توزیع نحوه برخورد با زمینه‌سازان این اتفاق غیرقانونی.