وضعیت سؤال نمایندگان مجلس از روحانی به کجا رسید؟

زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز(سه‌شنبه، دوم مرداد) این کمیسیون، گفت: در این جلسه، نشست مشترک نمایندگان دولت و مجلس برای بررسی سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه وزرای اقتصاد، دادگستری، تعاون و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و سیف رئیس کل  بانک مرکزی حضور داشتند و به سؤالات نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به محورهای سؤالات نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: عدم ناتوانایی‌ دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی، علت کاهش مفرط بیکاری و رکود شدید اقتصادی در سال‌های اخیر، افزایش شتابان‌ ارز در کشور و نیزکاهش ارزش پولی کشور از محورهای سؤالات نمایندگان از رئیس‌جمهور است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سعیدی با تأکید بر اینکه در این جلسه همه نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور حضور نداشتند، گفت: توضیحات نمایندگان دولت درباره محورهای سؤال از رئیس‌‌جمهور برای نمایندگانی که در این جلسه حضور داشتند، قانع‌کننده نبود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مقرر شد اگر تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور، طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس و ظرف یک هفته آینده، از 73 امضا کاهش پیدا نکند، آقای روحانی در یک جلسه علنی برای پاسخ به سؤال نمایندگان حضور یابد.