از دولت باید صدای واحد به گوش برسد/قوه قضائیه باید اشد مجازات را برای غارت‌گران بیت‌المال اعمال کند

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: در سالگرد اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله طالقانی هم هستیم که باید از این نمازجمعه تجلیل کرده و مردم را به اقامه آن تشویق کرد، نمازجمعه برای افراد ناتوان همانند حج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد هم تصریح کرد: منافقان بدبخت کوردل فکر می‌کردند که می‌توانند به ایران آمده و آن را تصرف کرده و حکومت اسلامی را ساقط کنند، اما در عملیات مرصاد با ورود لشکر اسلام آنها به طور کلی ریشه‌کن و نابود شدند و امیدواریم خداوند آنها را با دشمنان دین محشور کرده و بسوزاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه مجلس، دولت و قوه قضائیه در برابر مشکلات کنونی اقتصاد وظیفه سنگینی را دارند، گفت: دولت باید تنها کالاهای اساسی مانند مواد اولیه دارو، دارو، موادغذایی، نهادهای دامی و کشاورزی و سایر مایحتاج ضروری مردم را با نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی تهیه کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: این اقدام دولت موجب می‌شود تا این مایحتاج ارزان‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد، متأسفانه طبق اطلاعات واصله از اواخر فروردین امسال تا اواسط خردادماه کالاهای غیرضروری با ارز ترجیحی 4200 تومانی وارد کشور شده است.

وی تأکید کرد: بخش عظیمی از منابع ارزی کشور از دست رفت و موجب ایجاد رانت و فساد در اقتصاد کشور شد، لذا از دولت انتظار می‌رود بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه تخصیص ارز به سفرهای غیرضروری خیانت به کشور است، گفت: تخصیص ارز 4200 تومانی به دانشجویان و بیماران ایرادی ندارد، اما برای سفرهای غیرضروری نباید تخصیص داده شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی مربوط به وضعیت نظام بانکی است که به دلیل ضعف نظارتی بانک مرکزی شاهد حجم نقدینگی بالایی در سطح جامعه هستیم که اگر این حجم نقدینگی مدیریت نشود، کلیه بازارهای اقتصادی کشور دچار نوسان خواهد شد.

وی ادامه داد: راهکارهای دولت برای جهت‌دهی نقدینگی به سمت بازارهای مولد اقتصادی باید هرچه سریعتر مشخص و عملیاتی شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه معضلات کنونی کشور است، بیان کرد: ریشه حل مشکلات بانک مرکزی، استقلال آن از قوه مجریه است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ترمیم و تغییر تیم اقتصادی دولت را یک ضرورت دانست و افزود: گفته شده برخی اعضای تیم اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند و شنیده شدن چندصدایی در تصمیمات اقتصادی دولت پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: از دولت باید صدایی واحد در تصمیمات اقتصادی شنیده شود، همچنین دولت باید از نیروهای جوان، همراه و همصدا در تیم اقتصادی خود استفاده کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور بازنگری در ساختار مدیریت متمرکز ضروری است، گفت: برای بهره‌گیری و تفویض اختیارات به استانداران سراسر کشور به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای خودشان و رونق اقتصادی آن منطقه یک ضرورت است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: از رئیس جمهور انتظار داریم براساس اصول 127 و 138 قانون اساسی برای تحول در استان‌های کشور بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند.

وی خطاب به مسئولان کشورمان به ویژه مسئولان رده بالا تأکید کرد: بکوشید دل را از محبت به مردم و عشق خدمت به جامعه و غم مستمندان پر کنید و واقعا غمخوار مردم بوده و از رنج مردم رنج ببرید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: برای آرامش مستضعفان جامعه سطح زندگی را پایین بیاورید و به دریافت معمول و متعارف از بیت‌المال قانع باشید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تأکید کرد: اجازه ندهید در بین شما مسئولان پاک افرادی خائن پیدا شده و میلیاردها تومان از بیت‌المال را دزدیده و فرار کنند، با نظارت دقیق جلوی این اقدامات را بگیرید، همچینی قوه قضائیه باید اشد مجازات را برای غارت‌گران بیت‌المال اعمال کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به دولتمردان گفت: منتظر نباشید مردم به دلیل فشارهای اقتصادی به خیابان ریخته و مطالبات مشروع خود را بخواهند، شما دولت تدبیر هستید و مشکلات مردم را شناسایی کرده و به دفع آن قبل از رفع بپردازید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: مردم انقلابشان را دوست داشته و صبر دارند، اما شما دولتمردان هم بکوشید انقلابی باشید و انقلابی کار کنید.