طرح سوال از رئیس جمهوری به نفع هیچ کیست؟

علی کاظمی باباحیدری روز یکشنبه افزود: براساس قانون نمایندگان می توانند طبق آیین نامه از رئیس جمهوری و وزرا سوال داشته باشند و آنان نیز موظف به پاسخگویی هستند.
وی افزود: با این حال، باید شرایط زمانی برای سوال از رئیس جمهوری فراهم باشد، که در زمان کنونی این شرایط وجود ندارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به برنامه های اقتصادی دولت و وزرای اقتصادی کابینه نقد جدی دارد ولی طرح سوال از رئیس جمهوری می توانست به گونه ای دیگر مطرح شود.
وی تاکید کرد: دولت دوازدهم باید التهابات اقتصادی را کاهش دهد و بخشی از این رویکرد با جا به جایی تیم اقتصادی، وزرا و تغییر آنان می توانست اجرایی شود.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت: تغییر رئیس بانک مرکزی حرکت رو به جلو دولت در بخش اقتصادی بود، اما نباید این تغییر به یک نفر ختم شود و تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد.
به گفته وی، این روزها هر گاه نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود حضور می یابند، مورد سوالات مختلف مردم در خصوص وضعیت اقتصادی و تغییر تیم اقتصادی کابینه قرار می گیرند.
نماینده مردم شهرستان اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید به بهبود شرایط کنونی اقتصاد کشور کمک کنند و در این زمینه سه قوه می توانند هماهنگ باشند.
عضو فراکسیون امید ، همدلی و اتحاد برای رفع مشکلات اقتصادی و دغدغه های مردم را مهمترین وظیفه هر سه قوه عنوان کرد و گفت: شرایط همدلی و وحدت در اجرای سیاست های اقتصادی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، طرح سوال از رئیس جمهوری دهم مرداد ماه جاری در 5 محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
مطابق ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهوری موظف است در مدت یک ماه در خانه ملت حضور یابد و به سوال های مطروحه پاسخ دهد.