اما و اگرهای اقناع مجلس از پاسخ های روحانی در جلسه سوال از رییس جمهور

جلال میرزایی در خصوص سوال از رییس جمهور با بیان اینکه سوال از رییس جمهور بحث تسویه حساب دولت و مجلس نیست افزود: رای آوردن استیضاح وزیر اقتصاد بر مواضع رییس جمهور  در روز سه شنبه تاثیرگذار خواهد بود.


وی تصریح کرد: رییس جمهور در روز سه شنبه صریح تر صحبت می کند و باید  نمایندگان و حامیان خود را قانع کند.

جلال میرزایی

 


عضو کمیسیون انرژی مجلس برخی نمایندگان به هیچ عنوان قانع نیستند و نمی خواهند قانع شوند پس رییس جمهور محترم باید خواسته های نمایندگان برآورده کرده و به گونه ای صحبت کنند که انتظارش را داریم.

منصوری:توضیحات رییس جمهور درخصوص شرایط اقتصادی فعلی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند

محمدرضامنصوری در خصوص سوال از رییس جمهور گفت: نمایندگان سعی می کنند تا مشکلات مردم را عنوان کنند و این خودبه نوعی مُسکن برای دردهای جامعه است.

محمدرضا منصوری در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه  مطبوعات


وی به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و افزود: درشرایط بسته شرایط اقتصادی خوب پیش نمی رود،همین که برای حل مشکلات مردم صدایی بلند شود باعث التیام است.


وی تصریح کرد: توضیحات رییس جمهور درخصوص شرایط اقتصادی فعلی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.


منصوری با بیان اینکه بخشی از مشکلات قبل از دوران ریاست جمهوری ایشان بوده و برخی نیز به دوره ایشان برمیگردد افزود: نباید فضا را بسته نگهداریم. باز بودن فضا و بازگو کردن ایرادات و مشکلات موجود و علل آن به نفع دولت نیز هست.


این نماینده مجلس افزود:مجلس با توجه به صحبت ها و پاسخ های  رییس جمهور، قضاوت می کند.

گودرزی:تیم اقتصادی دولت باید عوض شود / قانع شدن نمایندگان در جلسه سوال کار دشواری است

مسعود گودرزی در خصوص سوال از رئیس‌جمهور که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود گفت آنچه به صورت کلی مشخص است این است که مردم از وضعیت اقتصادی نگران هستند و این وضعیت اقتصادی نمایندگان را بر آن داشته رییس  جمهور محترم پاسخگو باشد.


وی اظهار کرد:  شفاف سازی این موضوع می ‌تواند مسائل را حل کند ولی باید این را در نظر داشته باشیم که در حوزه کشورداری شاید مسائلی داشته باشیم که تمام این موارد را نتوان پشت تریبون مطرح کرد و این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم.

مسعود گودرزی



گودرزی تصریح کرد: آنچه از روند موجود مشخص است این است  که مردم از شرایط فعلی ناراضی هستند و رئیس جمهور را مسئول برنامه و بودجه می‌دانند.
 این نماینده مجلس گفت: از آنجایی که رئیس جمهور مسئولیت قوه مجریه را دارد باید بتواند در چارچوب سوالاتی که مطرح می شود پاسخ های قانع کننده داشته باشد و اگر پاسخ هایش قانع کننده نباشد قطعاً مجلس قانع نمی‌شود.


وی در پاسخ به اینکه آیا موافقت نمایندگان با استیضاح وزیر اقتصاد می‌تواند زنگ خطری برای سایر وزرا باشد گفت: تغییر تیم اقتصادی دولت یک مطالبه جدی بود و حدود ۲۰۰ نفر امضا کننده نامه  بودند که باید تیم اقتصادی دولت عوض شود .


وی بیان کرد: این تعویض یعنی کارکرد وزرا رضایت‌بخش نبود و به همین دلیل هر وزیری که مجلس استیضاح می کند آزمون سخت برای آنها است.


عضو کمیسیون امنیت ملی  افزود:  قانع کردن مردم و نمایندگان مردم برای توجیه نابسامانی‌های اقتصادی موجود کار دشواری است.