روحانی به دور از حواشی در نشست سازمان ملل حضور یابد

حمیدرضا حاجی‌بابایی، در خصوص نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و وزرای خارجه ایران و 4+1 در حاشیه این نشست درباره برجام، گفت: این نشست از سویی فرصت طلایی است و از جهاتی هم می‌تواند نکته منفی برای دولت باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فرصت به این جهت که آقای روحانی می‌تواند مواضع قدرت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل اعلام کند و عملکرد آمریکا را به چالش بکشاند و مواضع ملت ایران را با صلابت اعلام کند، همچنین رئیس‌جمهور می‌تواند بدعهدی‌های آمریکا و ترامپ تبیین کند.

لزوم تعیین تکلیف برجام در سازمان ملل

وی افزود: در نشستی که وزرای خارجه ایران و کشورهای 4+1 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهند داشت نیز باید راحت‌تر و شفاف‌تر با اروپایی‌ها درباره برجام صحبت شود و آنچه که اروپا در قِبال بدعهدی آمریکا قرار است انجام دهد را هم باید تنظیم و تدوین کنند.

حاجی بابایی ادامه داد: علاوه بر این زمان‌بندی برای مواضع برجامی اروپا و عملکرد و اجرای این تصمیم نیز باید در این نشست داشته باشند.

لزوم حضور روحانی در سازمان ملل به دور از حواشی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در توضیح نکات منفی ناشی از حضور رئیس‌‌جمهور در سازمان ملل، گفت: حاشیه‌ها نباید بر متن غلبه پیدا کند، حاشیه‌هایی چون صحبت و مذاکره یکباره روسای جمهور ایران و آمریکا در راهروی سازمان ملل نباید در این سفر رخ دهد زیرا تمام مسائل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

وی معتقد است: مقامات ایرانی با توجه به وضیت معیشتی مردم، اقتصاد داخلی و فشارهای سنگین برای مردم که توسط امریکا یا سو مدیریت داخلی اتفاق افتاده باید از عزت ایران، راه شهیدان، عزت عاشورا و تاسوعا و ملت ایران در سازمان ملل حفاظت و حراست کند.

حضور روحانی در شورای امنیت منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی

حاجی بابایی جلسه شورای امنیت با ریاست دونالد ترامپ را یادآور شد و گفت:  تمام تدابیر لازم برای حضور در این نشست نیز باید انجام شود تا کاری مغایر عزت، حکمت و مصلحت انجام نپذیرد، حضور یا عدم حضور نباید از حدود و ثغور این اصول فراتر رود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور باید در چارچوب عزت انجام گیرد لذا آثار حضور یا عدم حضور بررسی و متناسب با نظر شورای عالی امنیت ملی و طبق سیاست‌های نظام تصمیم نهایی اتخاذ شود.