رئیس‌جمهور به جای تغییر افراد کابینه، روش‌ها را تغییر دهد

 حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به نکاتی برای اصلاح کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد تا کارکرد آن افزایش یافته و مشکلات جامعه هرچه سریع تر برطرف شود. متن یادداشت وی به شرح زیر است:

۱. دکتر روحانی باید به جای تغییر آدم ها، روش ها را تغییر دهد. تا زمانی که امثال نوبخت و جهانگیری در دولت حضور داشته باشند روش های منسوخ و شکست خورده و فرار از قانون ادامه دارد و کشتی به گل نشسته حرکت دولت حرکت نخواهد کرد.

۲. در کنار تغییر چهار وزیر راه، کار، صنعت و اقتصاد باید سه وزیر کشاورزی و علوم و آموزش و پرورش هم تغییر کنند.

۳. مجلس به هر وزیر پیشنهادی رأی نخواهد داد بلکه آنها باید کارنامه مرتبط داشته باشند، مردم دار و از سهام داران اصلی نظام یعنی مردم باشند نه فقط از سهام نوبخت و جهانگیری.

۴. در گزینه های اقتصاد معرفی افرادی مثل دژپسند و اکرمی یعنی ادامه همان راه رفته و شکست خورده قبل چرا که این افراد معاونان نوبخت هستند

5. در وزارت اقتصاد باید از گزینه هایی مثل طیب نیا، تاجگردون، هادی قوامی و یا بخش خصوصی استفاده کرد.

6. در وزارت راه و شهرسازی بعید است مجلس به محمدی و سلیمانی از استانداران فعلی روی خوش نشان دهد از این رو بهترین گزینه در شرایط فعلی خادمی مدیر عامل زیرساخت و مورد اقبال مجلس است.

7. گزینه شریعتمدار در وزرات کار، راه و کاری سخت در پیش دارد که بتواند رأی اعتماد بگیرد و بایدت تلاش بسیار کند.

8. در گزینه های وزارت صنعت امثال ویسه و هاشمی راه به جایی نمی برند و در مجلس مقبولیت ندارند اما گزینه هایی مثل رضا رحمانی و صالحی نیا رأی بالا و خوبی داشته و خبره هستند همچنین در حوزه وزارت جهاد، آموزش و پرورش و علوم اگر تغییری حاصل نشود، در مجلس دست به کار می شویم.

9. مجلس به شکل قانونی اختیاری در حوزه نوبخت و جهانگیری ندارد اما ظاهرا بدهکاری رییس جمهور به این افراد زیاد است و نمی تواند عوض کند.

10. رییس جمهور در معرفی گزینه های پیش رو نشان داد اهل آشتی ملی نبوده و در فکر اجرای سیاست های رهبری نیست همچنین به فکر اتحاد نبوده و تصمیمی برای آرامش در کشتی انقلاب و آرامش در بین مردم ندارد. رئیس جمهور لطف و محبت مجلسی ها را در عقب نشینی از پیگیری سوالات نمایندگان که مردود شد نادیده گرفت و ظاهرا فکر این نیست که با  کلید آرامش قفل های بسته را باز کند و باید مجلس ورود جدی داشته باشد.